רם בן ברק הפר צו איסור פרסום: "התרסקות המסוק הסתיימה ללא נפגעים" | צפו

בזמן שצה"ל שומר בסודיות את פרטי אסון התרסקות המסוק עד שיודיעו לכל המשפחות, יו"ר ועדת חוץ ובטחון, חבר הכנסת רם בן ברק סיפק מידע מוטעה במליאה | דובר צה"ל תקף: "הפרה בוטה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/22 10:31 ב בשבט התשפב

רם בן ברק הפר צו איסור פרסום: "התרסקות המסוק הסתיימה ללא נפגעים" | צפו
רם בן ברק, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בזמן שכוחות צה"ל סורקים את זירת התרסקות המסוק ושומרים על איפול מבצעי עד שיודיעו למשפחות ההרוגים, חברי הכנסת במליאה הפרו את צו איסור הפרסום, סיפרו על האירוע ואף סיפקו מידע מוטעה לציבור.


(בן ברק מספק מידע מוטעה).

חבר הכנסת רם בן ברק שמשמש כיו"ר ועדת חוץ וביטחון עלה לנאום במליאת הכנסת בשעה עשר וחצי ואמר: "ככל הידוע לי חולצו כל האנשים מהמסוק ונראה שהאירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש. מאחלים לפצועים החלמה מהירה".

בזמן שדיבר ניסה ניסה שר הביטחון בני גנץ להשתיק את בן ברק אך הוא לא שעה לבקשתו. אחרי שספג ביקורת רבה, התנצל בן ברק וכתב, "אני מתנצל על הטעות בדיווח בנוגע לתאונת המסוק אמש. אמירה זאת נעשתה בתום לב. שולח תנחומים למשפחות השכולות ואיחולי החלמה לקצין הפצוע".

גם חבר הכנסת דודי אמסלם הפר בבוטות את צו איסור הפרסום ואמר במליאה שעה אחרי בן ברק, " באירוע נהרגו שני חיילי צה"ל", זאת בזמן שדובר צהל עדיין לא מתיר לפרסום את הפרטים הקשים.

דובר צה"ל הוציא הודעת גינוי לכל מפיצי השמועות והמידע ואמר, "אני מגנה את פרסום הידיעות בנוגע לנפגעי צה״ל בהתרסקות המסוק אמש, וזאת טרם שהותר פרסומן. פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן