לאחר הסאגה: חוק החשמל אושר בוועדת הפנים והסביבה

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות חבר הכנסת ווליד טאהא אישרה לקריאה שניה ושלישית את חוק החיבור לחשמל. חברת הכנסת אורית סטרוק אמרה לטאהא: "אתה ממלא התחייבויות לבוחרים שלך. אני מצפה שבמליאת הכנסת ימינה ותקווה חדשה ילמדו ממך"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 28/12/21 18:57 כד בטבת התשפב

לאחר הסאגה: חוק החשמל אושר בוועדת הפנים והסביבה
טאהא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר המשבר המתמשך סביב חוק החשמל של רע"מ מול שרת הפנים איילת שקד, ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ ווליד טאהא אישרה לקריאה שניה ושלישית את חוק החיבור לחשמל. ווליד טאהא, שרון רופא אופיר, ג'ידא רינאוי-זועבי ואוסמה סעדי הצביעו בעד.

החוק צפוי לעלות להצבעה ביום שני הבא. "החוק יבטיח חיבור לחשמל של עשרות אלפי בתים. חשמל הוא זכות יסוד ולא כלי ענישה. החוק מעודד תכנון ומבטיח תשלום כל ההיטלים. בכך הוא מקדם שוויון לכל האזרחים", אמר יו"ר הוועדה טאהא.

"זהו החוק הראשון בספר החוקים שמאפשר גזילת קרקעות"

היום ואתמול הוקראו ונומקו 96 הסתייגויות לחוק. הנימוקים הוגשו על ידי הח"כים בצלאל סמוטריץ, אורית סטרוק ושלמה קרעי. בין עשרות הנימוקים להסתייגויות אמרה ח"כ אורית סטרוק: "במקום 'יפעל להוצאת', אנו מציעים 'יוציא'. הנוסח אמורפי. מה זה 'יפעל להוצאת היתר בניה'? הוא ישתדל נורא. תוציא היתר או לא. החוק מתגמל מי שגורר רגליים. אם אתה רוצה לעודד תכנון, תחייב להוציא היתר". עוד טענה ח"כ סטרוק: "אני מזהירה – זהו החוק הראשון בספר החוקים שמאפשר גזילת קרקעות".

בסיום נימוקיה על עשרות ההסתייגויות אמרה ח"כ אורית סטרוק: "הכנסת לא יכולה לנהוג איפה ואיפה. אם עברייני בניה, שאיש לא ביקש מהם לבנות יזכו לחיבור לחשמל, קל וחומר שכל המבנים בהתיישבות הצעירה, שעל פי דוח טליה ששון נבנו בהרשאת רשויות השלטון, ולא הוסדרו מסיבות מדיניות, זכאים להתחבר לחשמל. ראש המשלה נפתלי בנט התחייב בישיבת הממשלה הראשונה להסדיר את ההתיישבות הצעירה. אתה, ח"כ ווליד טאהא, ממלא התחייבויות לבוחרים שלך. אתה מרגיש חייב כלפי הציבור שלך. אתה משתמש בכל היכולות הפרלמנטריות שלך על מנת שהציבור שבחר בך יקבל את מה שלדעתך מגיע לו. חברי הכנסת של ימינה לא עושים כלום כדי לתת מה שהבטיחו לציבור שלהם. רף המינימום הוא שגם אנשים אלה יקבלו חשמל. אני מצפה שבמליאת הכנסת ימינה ותקווה חדשה ילמדו ממך".

מאז נפגשו וליד טאהא ואיילת שקד, ביוזמת שר האוצר אביגדור ליברמן,  נראה כי יושרו ההדורים. הפגישה הייתה טובה וווליד טאהא ימשיך לקדם השבוע חוקים בוועדת הפנים. כפי שזה נראה כרגע החוק ישאר במתכונתו המקורית ללא השינויים שדרשו חברי סיעת רע"מ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן