מעקב כיפה קטי שטרית בשאילתה דחופה לשר בני גנץ: "האם ההתיישבות הצעירה תחובר לחשמל"

בלעדי: בעקבות התקדמותו של חוק החשמל שיחבר את הבניה הלא חוקית בנגב לחשמל, חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד פנתה בדחיפות לשר הביטחון "מבנים ביהודה ושומרון ימשיכו לסבול מחוסר תשתיות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/12/21 13:03 כד בטבת התשפב

קטי שטרית בשאילתה דחופה לשר בני גנץ: "האם ההתיישבות הצעירה תחובר לחשמל"
קטי שטרית, צילום: ללא

חוק החשמל דוהר קדימה וההתיישבות הצעירה נשארת מאחור. חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד שלחה שאילתה דחופה לשר הביטחון בני גנץ על חוסר השוויון, שר הביטחון יידרש לענות לשאילתה כבר מחר (ד'). בשאילתה כתבה שטרית, "חוק החשמל שיחבר מבנים בדואיים לא חוקיים לחשמל בנגב מתקדם, במקביל  מבנים ביו"ש יסבלו מחוסר תשתיות". 

שטרית הוסיפה ושאלה את גנץ:

  1. מה עמדתך על החלת חוק החשמל בשטחי יו"ש?
  2. האם ההתיישבות הצעירה ביו"ש תחובר לחשמל בצו אלוף?


(קטי שטרית בפנייה דחופה לשר הביטחון בני גנץ).

בשיחה עם חדשות כיפה סיפרה שטרית: "ביקשתי לשלוח לשר הביטחון בני גנץ, השר שלמעשה ממונה על ההתיישבות ולשאול, אם אנחנו מדינה שוויונית, למה אין זכויות לאותם אזרחים מצויינים, מלח הארץ שגרים ב-70 ישובים. שאין חשמל ותשתיות. מדובר בעניין מינימלי, אנחנו נמצאים בחורף, הם צריכים לחמם את הבתים שלהם וזה מזעזע לשמוע איך הורים לתינוקות נמצאים באוטו כדי לחמם את הילדים. זה לא אנושי ולא יכול להיות שמצד אחד הממשלה מכשירה אלפי בתים של בדואים בנגב ונותנת להם בנגב ומצד שני ההתיישבות הצעירה, אנשים שנמצאים שם שנים רבות בשליחות המדינה ואין להם את הדבר המינימאלי כמו חשמל שיש לכל אחד מאתנו".

השאילתה ששלחה קטי שטרית

השאילתה ששלחה קטי שטרית צילום: חדשות כיפה

שטרית הוסיפה: "אני שואלת את שר הביטחון עד מתי תמשיכו עם חוסר השוויוניות שהעם שלנו שסובל כל כך וזו המדינה שלנו שהוא התפלל אליה, וכך מתנהגים כלפיו. זאת הממשלה שבקשה שינוי אבל עד כדי כך שינוי לרעה? אפילו אנחנו לא חלמנו על זה".

לסיום פנתה שטרית לחברי ימינה: "גם ראש הממשלה נפתלי בנט וגם יתר חברי ימינה, תדאגו לאותם תושבים שהלכתם אליהם בערב הבחירות. אז ידעתם לבקש שיצביעו לכם והבטחתם להם שתסדירו את ההתיישבות הצעירה. מילים לחוד ומעשים לחוד. אני מאוד מקווה שמישהו יתעשת ויביא את הגאולה הזאת שנקראת חשמל כמו שהביאו לבדואים בנגב".


(מרב מיכאלי על חוק החשמל).