סער בתגובה למתקפות החריפות של נתניהו נגד חוק צנזור הרשתות החברתיות: "ביבי שוב משקר"

שר המשפטים סער יביא בפני וועדת השרים לחקיקה, את החוק למניעת הסתה ברשתות החברתיות. ראש האופוזיציה נתניהו ממשיך לטעון כי מדובר בחקיקה אנטי-דמוקרטית: "תצנזר את הרשתות החברתיות ותמנע את חופש הביטוי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/21 22:03 יט בטבת התשפב

סער בתגובה למתקפות החריפות של נתניהו נגד חוק צנזור הרשתות החברתיות: "ביבי שוב משקר"
נתניהו נגד סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום ראשון הקרוב, יציג שר המשפטים גדעון סער לוועדת השרים לחקיקה, את החוק למניעת הסתה ברשתות החברתיות. החוק מאפשר להסיר מהרשתות החברתיות, בעזרת שופט בית משפט מחוזי, תכנים שיש אפשרות ממשית שיפגעו בביטחונו של אדם, בביטחון המדינה או בביטחון הציבור. מדובר בחוק קודם בשנת 2017 אך נבלם על ידי ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו.

הערב (ה') כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו כי "במסווה של חוק 'נגד הסתה ברשתות החברתיות', גדעון סער מקדם חקיקה אנטי דמוקרטית שתצנזר את הרשתות החברתיות ותמנע את חופש הביטוי. החוק של סער מאפשר לשופטים סמכות נרחבת לצנזר פרסומים והבעות דעה ברשתות החברתיות, גם אם הם אינם פליליים", כתב. 

שר המשפטים השיב לראש האופוזיציה: "ביבי שוב משקר. ראשית, תנאי להסרת התוכן הוא שהפרסום מהווה עבירה פלילית. ובנוסף לכך: קיום אפשרות ממשית לפגיעה בביטחונו של אדם, בטחון הציבור או בטחון המדינה. אין שום צנזורה על דעות. ממשלת נתניהו הביאה חוק דומה לכנסת והעבירה אותו בקריאה אחת" לסיום כתב סער: "ביבי לא נלחם למען הדמוקרטיה, אלא למען ההסתה".

צילום: ללא

כאמור, מטרת החוק היא להתמודד עם פרסום תכנים המהווים עבירה ושיש בהם סיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחון המדינה. הצעת החוק מאפשרת לבית המשפט המחוזי להחליט על הסרת תוכן מסית המפורסם על ידי אחת מספקיות התוכן ובכללן: גוגל, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר.

הצעת החוק מציבה שני תנאים מצטברים להסרת התוכן:

  • פרסום התוכן מהווה עבירה פלילית.
  • בפרסום יש אפשרות ממשית לפגיעה בבטחונו של אדם, בטחון הציבור או בטחון המדינה.

בדיון שיתקיים בבקשה להסרת הפרסום יוזמנו מפרסם התוכן והבעלים, המנהל, או המפעיל של אתר האינטרנט בו פורסם התוכן וכן נציגי ספק השירות.

השר סער אמר: "להסתה ברשתות החברתיות יש קשר ישיר לפגיעה בביטחון הציבור. עצירת הצעת החוק הממשלתית מ-2017 הייתה גחמה שביטאה הפקרה של הציבור ובטחונו. על כן, החלטתי לחדש יוזמת חקיקה חיונית זאת".


(נתניהו זועם: "סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי")