גדעון סער ממשיך לקדם את החוק שיאפשר להוריד פוסטים מהפייסבוק

החוק למניעת הסתה ברשת: שר המשפטים גדעון סער מביא לאישור השרים חוק משלו על ההסתה ברשתות החברתיות, נתניהו צפוי להמשיך ולהיאבק נגד החוק | סער: "ההסתה פוגעת בביטחון הציבור"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/12/21 13:19 יט בטבת התשפב

גדעון סער ממשיך לקדם את החוק שיאפשר להוריד פוסטים מהפייסבוק
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים גדעון סער יביא לוועדת השרים לחקיקה את החוק למניעת הסתה ברשתות החברתיות. החוק מאפשר להסיר מרשתות חברתיות תכנים שיש אפשרות ממשית שיפגעו בביטחונו של אדם, בביטחון המדינה או בביטחון הציבור. מדובר בחוק שכבר קודם בשנת 2017 אך נבלם על ידי נתניהו.

סער הסביר כי, המציאות הטכנולוגית מקדימה את המדינות המתקדמות בעולם בכל מה שקשור להתמודדות עם סכנות ברשת. המערכות המדינתיות - המשפט, החקיקה והאכיפה עומדות בפני אתגרים חדשים במהירות רבה מאוד. מדינות מערביות כמו אוסטרליה וגרמניה חוקקו כבר חוקים בנושא ובכך צימצמו את הפער.

מטרת החוק להתמודד עם פרסום תכנים המהווים עבירה ושיש בהם סיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחון המדינה. הצעת החוק מאפשרת לבית המשפט המחוזי להחליט על הסרת תוכן מסית המפורסם ע"י אחת מספקיות התוכן ובכללן: גוגל, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר.

הצעת החוק מציבה שני תנאים מצטברים להסרת התוכן:

  • פרסום התוכן מהווה עבירה פלילית.
  • בפרסום יש אפשרות ממשית לפגיעה בבטחונו של אדם, בטחון הציבור או בטחון המדינה.

בדיון שיתקיים בבקשה להסרת הפרסום יוזמנו מפרסם התוכן והבעלים, המנהל, או המפעיל של אתר האינטרנט בו פורסם התוכן וכן נציגי ספק השירות.

השר סער הוסיף:״להסתה ברשתות החברתיות יש קשר ישיר לפגיעה בביטחון הציבור. עצירת הצעת החוק הממשלתית מ-2017 הייתה גחמה שביטאה הפקרה של הציבור ובטחונו. על כן, החלטתי לחדש יוזמת חקיקה חיונית זאת״.


(נתניהו זועם: "סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי").