סטרוק כועסת: "ניר אורבך חזר לקדם חוקים של עמר בר-לב"

לפני שבוע בעקבות התבטאויות של חברי קואליציה נגד מתיישבים ביהודה ושומרון יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך הודיע כי יעצור חקיקה של אנשי שמאל, אמש קידם חקיקה של גנץ ובר-לב וספג ביקורת מימין | אורבך: האיחוד הלאומי לא יכול לשקר כל הזמן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/12/21 10:39 יט בטבת התשפב

סטרוק כועסת: "ניר אורבך חזר לקדם חוקים של עמר בר-לב"
אורבך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני שבוע בעקבות התבטאויות של חברי קואליציה על, "אלימות המתנחלים", ח"כ ניר אורבך הצהיר שלא יקדם חוקים של מי שמכתים ופוגע בציבור המתיישבים. אמש תקפו את אורבך חברי הציונות הדתית על חוק שקידם, למרות הבטחתו.


(סטרוק נגד אורבך).

הדיון בהצעת חוק שירות ביטחון (הצבת יוצאי צבא בשירות בתי הסוהר) והצעת חוק שירות ביטחון שירות ביטחון (שירות במשטרה ושירות מוכר) היה סוער ובעקבות ערעורים של חברי הציונות הדתית, נמשך אל תוך הלילה. אחרי שאושר החוק לקריאה שניה ושלישית, ח"כ אורית סטרוק תקפה: "לצערי אורבך העדיף לגרוס את המכתב, שבמשך שבוע תלינו בו תקוה לאיזושהי עצמאות, לקצת נחישות פוליטית, הכל דיבורים, הכל מכתבים".

המכתב של ניר אורבך

המכתב של ניר אורבך צילום: ללא

"אורבך הבטיח שלא יקדם חוקים של חברי קואליציה שמקדמים את קמפיין ההסתה על "אלימות המתנחלים", וכן מקדם את חוק "עסקת גנץ - בר-לב", 2 השותפים הבכירים ביותר בקואליציה שמקדמים את הקמפיין הזה", הוסיפה.

חבר הכנסת שמחה רוטמן שנכח בדיון הוסיף, "לא רק שזה מקודם על ידך, אתה מקיים דיון באופן חריג בזמן מליאה בשעת לילה מאוחרת כדי להריץ מהר את הצעת החוק של בר-לב שנועדה להפנות כוחות ממשטרת ישראל ל"רדיפת מתנחלים". אין גבול לחוצפה".

ניר אורבך: "אם החוק לא יוארך, בצה"ל יאלצו לדחות את הגיוס של ינואר"

בתגובה לפרסום כתב אורבך, "האיחוד הלאומי יכול  לשקר ולהטעות את הציבור חלק מהזמן, לא כל הזמן. החוק נותן מענה לרשימה קבועה, שלא השתנתה,  הנוגעת לתפקידים אליהם מיועדים חיילי צה"ל. השינוי להארכת תוקף החוק בשנה ולא בשלוש שנים, נועד   לבחון את מקרה פרשת הסוהרות. אציין שבצה"ל הודיעו לוועדת החוץ והביטחון בה אני חבר,  כי במידה והחוק לא יוארך, יאלצו לדחות את מחזור הגיוס של חודש ינואר. בעצם כך עלולה להיות פגיעה באינטרס הביטחוני של מדינת ישראל ולכך לא אסכים".