שמחה רוטמן למרב מיכאלי: "אני חש מצוקה"

הצעת החוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן למליאת הכנסת שנועדה להוסיף שקיפות בהחלטות ועדת השרים לענייני חקיקה נפלה היום במליאת הכנסת | רוטמן תקף את חברי הקואליציה שבעבר תמכו בחוק, והצביעו נגד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/12/21 16:08 יח בטבת התשפב

שמחה רוטמן למרב מיכאלי: "אני חש מצוקה"
שמחה רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת הצביעה היום (ג') נגד הצעת החוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית  שנועדה לחזק את חברי הכנסת ולאפשר שקיפות בחוות הדעת המוגשות לוועדת שרים לענייני חקיקה. 


(רוטמן במליאה).

מדובר בהצעת שחוק שקודמה באופן מסורתי על ידי חברי הכנסת מטעם סיעת מרצ כמו מיכל רוזין ועיסאוי פריג' כמו גם שרת התחבורה מרב מיכאלי מהעבודה בכנסות הקודמות. למרות זאת חברי הקואליציה הצביעו נגד ההצעה שנפלה ברוב של 55-51.

"אני חש מצוקה" אמר ח"כ רוטמן לשרה מרב מיכאלי במליאה, "משום שאני עומד כאן ומנמק במקומך הצעת חוק שאת היית חתומה עליה!".  עוד אמר ח"כ רוטמן לעבר חברי סיעת מרצ "מפתיע אותי שאני צריך לעמוד כאן ולנמק במקומכם מדוע וועדת שרים לענייני חקיקה צריכה להיות שקופה וכדי שהליך החקיקה במדינת ישראל לא יתנהל במחשכים". רוטמן הוסיף, "השר אלעזר שטרן שנשלח מטעם הממשלה לנמק את התנגדותה להצעת החוק לא הציג כל נימוק והסתפק באמירה הלקונית כי הממשלה קוראת לכנסת להצביע נגד הצעת החוק".

על פי הצעת החוק, מוצע לקבוע שאם רשות ציבורית הגישה לממשלה או לוועדה מוועדותיה חוות דעת הנוגעת להצעת חוק של חבר הכנסת או של ועדה מוועדות הכנסת העתק מחוות הדעת יועבר לידי חבר הכנסת או ועדת הכנסת על ידי מזכירות הממשלה. חבר הכנסת או הוועדה יוכלו להגיש התייחסות.