המשבר נמשך: חוק האזרחות של שמחה רוטמן נדחה

חמישה חודשים אחרי שנפל במליאת הכנסת, עוד דחייה בחוק האזרחות, חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיש את הצעתו לוועדת השרים, שם הוחלט לדחות את ההחלטה בשבוע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/12/21 14:18 טו בטבת התשפב

המשבר נמשך: חוק האזרחות של שמחה רוטמן נדחה
שמחה רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משבר חוק האזרחות נראה רחוק מלהגיע לפתרון. חודשים עברו מאז הלילה הדרמטי שבו נפלה הצעת החוק במליאת הכנסת ושרת הפנים איילת שקד עדיין לא הצליחה לשים סוף למשבר ולהעביר חוק אזרחות, בין היתר בשל התעקשות סיעת רע"מ וסירוב האופוזיציה לתמול בחוק כפי שהוא.

היום (א') עלה החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, שם הוחלט לדחות את ההחלטה בשבוע, כך נודע לחדשות כיפה. המגעים בין שרת הפנים לחבר הכנסת רוטמן על אופי החוק התפוצצו מספר פעמים בעבר וטרם ברור אם השניים יצליחו להגיע להבנות.

רוטמן התייחס לחוק בראיון שהעניק לאחרונה באולפן Ynet ואמר, "בשבוע הבא בוועדת שרים יעלה חוק האזרחות שלי עם שקיפות ומכסות אחרי עיכוב של שבועיים. הגיע הזמן שנדע האם שרת הפנים מעוניינת להמשיך להיות בובת גרב בממשלה הזו או להשתמש באצבע שלה למען אזרחי ישראל".

כזכור, בתחילת החודש דיווחנו כי חוק האזרחות נדחה שוב בשבועיים, כדי לנסות שוב להגיע להבנה עם האופוזיציה ולהצמיד את החוקים של שמחה רוטמן והשרה שקד במודל של חופש הצבעה. בפעם הקודמת שהתפוצצו המגעים בין השניים שקד תקפה את האופוזיציה וכתבה: "ח״כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים וביטחוניים".


(חוק האזרחות נופל במליאת הכנסת).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן