מנסור עבאס: "מדינת ישראל נולדה יהודית ותישאר יהודית"

חבר הכנסת מנסור עבאס התייחס היום לאיומים של ביעת רע"מ כי יעזבו את הקואליציה, "אנחנו בפנים. עכשיו צריך לדעת לשחק את המשחק" | על זהות המדינה: "תישאר יהודית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/12/21 12:43 יז בטבת התשפב

מנסור עבאס: "מדינת ישראל נולדה יהודית ותישאר יהודית"
מנסור עבאס ונפתלי בנט, אתמול במליאה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע המתח בין איילת שקד לסיעת רע"מ, הגיע היום (ג') חבר הכנסת מנסור עבאס לוועידת העסקים של גלובס והפתיע את המראיינים כשדיבר על זהותה של מדינת ישראל. על האיומים שרע"מ תפרק את הקואליציה, "אנחנו בפנים".

עבאס אמר בוועידה כי, "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית וככה היא תישאר. אנחנו ריאלים. אני לא רוצה להשלות אף אחד. השאלה היא לא מה זהות המדינה אלא מה מעמדו של האזרח הערבי בה".

על המתיחות מול איילת שקד סביב חוק החשמל, אמר עבאס, "אני מרוצה מהתהליך שהתחלנו אותו. אנחנו בפנים. עכשיו צריך לדעת לשחק את המשחק. לשפר מהלכים ולמצוא פתרונות לבעיות.. אסור להסתכל על חצי הכוס הריקה, אלא על מה שהשגנו עד עכשיו. העברנו פעם ראשונה את תקציב המדינה בקולות הערבים".

הבוקר פורסם כי חוק החשמל של סיעת רע"מ מוסיף לטלטל את הקואליציה. אחרי שברע"מ הודיעו כי הם מחרימים את השרה שקד ודחו את כל דיוני ועדת הפנים, הערב תיפגש שרת הפנים עם יו"ר ועדת הפנים חבר הכנסת וליד טאהא. קודם הפגישה ברע"מ מאיימים כי לפגישה לא טובה יהיו השלכות משמעותיות.

"רע"מ תפרק את הקואליציה"

חבר הכנסת מאזן גנאים מסיעת רע"מ התראיין הבוקר לרדיו 'מכאן' ואמר: "רע"מ תפרק את הקואליציה אם לא ייצא עשן לבן מפגישתם של איילת שקד עם ווליד טאהא הערב". על הסער שחולל אמש כשהלך לפגוש את האסיר המשוחרר ראאד סלאח.  "אני גאה לבקר אצל השייך ראאד סלאח. רע"מ לא מתחה ביקורת עליי", אמר גנאים. עוד מתפרסם הבוקר בגל צה"ל כי השר אביגדור ליברמן נכנס לתוך משבר חוק החשמל וישמש כמתווך בין חברי רע"מ לשרה איילת שקד.