איילת שקד מחמיאה לעיר הסרוגה: "דוגמא ומופת להתנהלות נכונה"

שרת הפנים איילת שקד סיירה היום בגבעת שמואל, נפגשה עם ראש העיר יוסי ברודני והנהלת העירייה וקיבלה סקירה על העיר ועל התנהלותה | שקד הכריזה על גבעת שמואל כ'רשות איתנה'

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/12/21 11:58 טז בטבת התשפב

איילת שקד מחמיאה לעיר הסרוגה: "דוגמא ומופת להתנהלות נכונה"
איילת שקד בגבעת שמואל, צילום: יעל צור

שרת הפנים איילת שקד נפגשה היום עם ראש עריית גבעת שמואל, בפגישה הכריזה וחתמה השרה על החלטתה להוסיף את עיריית גבעת שמואל לרשימת הרשויות האיתנות, ובכך זוכה גבעת שמואל לשורה של הקלות מבחינת האסדרה של משרד הפנים, ובין היתר – פטור מקבלת אישור שרת הפנים לביצוע עסקאות מקרקעין, אישור תקציב, העברה בין סעיפים בתקציב, פטור מקבלת אישור שרה למחיקת חובות ועוד.

עיריית גבעת שמואל הוכרזה כרשות איתנה בהתאם לחוק פקודת העיריות  סעיף 232 א' וסעיף 34 לפקודת המועצות המקומיות לפיהם  יכריז שר הפנים על רשות מקומית כרשות מקומית איתנה באם התקיים לגביה שהיא עומדת בתנאים האמורים: התנהלות תקינה, נטולת גרעון שוטף על פי הדוחות המבוקרים ונטולת מענק איזון. 

איילת שקד: "יוסי ברודני קיבל עיר עם גרעון והפך אותה למשגשגת"

בנוסף ולאור העובדה שמשרד הפנים רואה ברשות איתנה ככזאת המסוגלת לנהל את ענייניה באופן עצמאי וע"פ כללי מינהל תקין ולא רק בתחומי הכספים, נבחנים על ידי המשרד פרמטרים נוספים המהווים מדד נוסף ונלווה לבדיקת עמידתה של הרשות בתנאי ההכרזה. 

אל מול ההקלות בפיקוח, קיימים בחוק מנגנוני בקרה שנועדו לוודא כי רשות שהוכרזה כאיתנה מממשיכה לתפקד כראוי גם ללא פיקוח הדוק של משרדי הממשלה הרלוונטיים. במקרה שיתברר כי רשות איננה ממשיכה להתנהל בצורה תקינה, רשאית שרת הפנים להוציא את אותה הרשות מרשימת הרשויות האיתנות. כיום ישנן 29 רשויות איתנות, אליהן תצטרף כעת גבעת שמואל.

שרת הפנים איילת שקד אמרה בפגישה: "שמחתי לבקר היום בגבעת שמואל ולהכריז על העיר כ'רשות איתנה'. אני מברכת את התושבים ומודה לראש העיר ולהנהלת העירייה על העבודה המצויינת שהם עושים. 

ראש העיר, יוסי ברודני קיבל ב-2008 עיר עם גרעון ענק והוביל אותה להיות עיר איתנה ומשגשגת. 98% בגרות, 44% מסיימים 5 י״ח מתמטיקה, 95% משרתים בצבא ובשרות לאומי עם 0% נשירה ותנועות נוער חזקות. גבעת שמואל היא דוגמא ומופת להתנהלות עירונית נכונה בתחומים של חומר ושל רוח". 

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, הוסיף: "גבעת שמואל נחשבת לאחת הערים המתפתחות והמצליחות בישראל, הנהנית מצמיחה, התחדשות ושגשוג כלכלי וחברתי. אני מודה לשרה שקד ולצוות משרדה על האמון הרב בהנהלת העיר ועל הכרזתה של גבעת שמואל כעיר איתנה בעלת איתנות פיננסית ויציבות כלכלית".