תושבי גבעת שמואל זועמים: תלמידים ערבים מציפים את הכבישים בשבת

עשרות אוטובוסים ומשאיות ללימוד נהיגה שמגיעים מהיישובים הערביים באזור, ממלאים מדי שבת וחג את רחובות גבעת שמואל. התושבים שסובלים פנו לעירייה בדרישה להפסקת התופעה, אך שם מתנערים: "לא קשור אלינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 17:23 יט בכסלו התשפב

תושבי גבעת שמואל זועמים: תלמידים ערבים מציפים את הכבישים בשבת
שיעורי נהיגה, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבת בבוקר, יום יפה, עד שסדרת צפצופים וצפירות בלתי פוסקת מפריעה את מנוחתם של תושבי גבעת שמואל, דתיים וחילונים כאחד. כך נראות השבתות האחרונות בעיר, שסובלת מנהירה של מורי נהיגה מהיישובים הערבים באזור, שמבקשים לנצל את הכבישים הריקים כדי לקיים שיעורי נהיגה על משאיות ואוטובוסים. למרות הפניות הרבות - העירייה מסרבת לעזור.

תושבי גבעת שמואל רבים, פנו בתקופה האחרונה לעירייה בדרישה לפעול נגד הגעת הרכבים ללימוד נהיגה לרחובות העיר בסופי השבוע ובחגים, ושהביאו איתם את הצפצופים החזקים במהלך הנסיעה אחורה ופיח רב שמזהם את האוויר.

"העיריה: הצעד הזה הוא בניגוד גמור לחוקי המדינה" 

בשיחה עם "חדשות כיפה", אומרים תושבים כי הם מצפים מהעירייה שיודעת לגבות מהם ארנונה, לתקן חוק עזר עירוני שימנע את כניסת כלי הרכב ללימודי נהיגה לשטח העיר בחגים ושבתות. פתרון אחר שהוצע הוא שימוש בתמרור 418, שאוסר על כניסת רכבי לימוד הנהיגה, וציון מתחתיו בשלט נוסף כי האיסור תקף רק בשבתות וחגים כפי שעשו במקומות רבים ברחבי הארץ, דוגמת כרמיאל ונוף הגליל שפעלו בנושא במקרים דומים. או בדוגמה הבולטת ביותר מירושלים.

תושבי שכונת ארנונה הירושלמית, סבלו במשך השנים ממורי נהיגה ערבים שבחרו לקיים שיעורים בשבתות בתוך השכונה. לאחר דין ודברים ארוכים עם העירייה ונציגי מורי הנהיגה, הוחלט לאסור על קיום השיעורים בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים בשבתות ובכל ימות השבוע.  

בתגובה לפניית כיפה אמרו בעיריית גבעת שמואל כי הם לא מתכוונים לטפל בבעיה: "הדבר לא נוגע אלינו כלל", אמרו והוסיפו כי לטענתם צעד כזה הוא בניגוד גמור לחוקי מדינת ישראל.