אומיקרון בכנסת הקואליציה בצרות: הצעות חוק חשובות ידחו

התפשטות הקורונה בכנסת מסבכת את הקואליציה, 13 חברי כנסת נכנסו לבידוד ובקואליציה מבינים כי יאלצו לדחות הצעות חוק חשובות | באופוזיציה תוקפים: "מנסים להשתיק את האופוזיציה" | הכל על הנגיף שמאיים על הכנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/12/21 15:33 טו בטבת התשפב

הקואליציה בצרות: הצעות חוק חשובות ידחו
בנט ולפיד במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח ישיבת הממשלה היום (א') הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי הגל החמישי כבר כאן, וככל שזה נוגע למשכן הכנסת, נראה שראש הממשלה צודק. לא פחות מ-13 חברי כנסת נכנסו עד כה לבידוד, רובם חברי קואליציה. הבידוד הנרחב יקשה על הקואליציה להעביר חוקים חשובים ונראה כי כבר הבינו שיאלצו לוותר מראש על חלק מהחוקים.

ממלא מקום יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת בועז טופורובסקי אמר היום לכאן רשת ב' כי, "חקיקה שלא דחופה לא תקודם השבוע בגלל תחלואת הקורונה בכנסת, ובכלל זה חוק הגיוס שהיה אמור לעלות להצבעה". מדובר במבוכה למפלגת כחול לבן שמנסה לקדם את החוק חודשים ארוכים ללא הצלחה.

יריב לוין: "הניסיון של הקואליציה יחסל את ההליך הדמוקרטי"

עם כניסתם של חברי הכנסת לבידוד באופוזיציה תקפו את המחשבה לאפשר הצבעה מרחוק, יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין אמר בתגובה על ניסיונות הקואליציה, "הניסיון של הקואליציה לשתק את הכנסת ולהשתיק את האופוזיציה, במסווה של היערכות לגל התחלואה, אסור שיצליח. 

עבודת הכנסת צריכה להימשך כסדרה, בדיוק כפי שהיה בזמן כהונת הממשלה הקודמת, כשלא היו עוד חיסונים. אז נעשו סידורים שאפשרו למבודדים להצביע מיציע הציבור תוך בידוד גם ביניהם, ואין סיבה לא לעשות כך כעת.

הניסיון של הקואליציה לקבוע תקדים היסטורי של הצבעה מרחוק, יחסל סופית את ההליך הדמוקרטי בכנסת וכל מטרתו לפתור את הקושי של הקואליציה לגייס רוב בהצבעות. התנגדתי לרעיון כזה בעבר ואמשיך לפעול כדי לשמור על מה שעוד נותר מתקינות ההליכים בכנסת". נציין כי בכל הגלים הקודמים לא התאפשרה הצבעה מרחוק.

בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון של הקורונה בכנסת, הודיע מנכ"ל הכנסת כי בכוונת הכנסת לבטל את כל האירועים המתוכננים. בהתאם לכך, אירוע מורשת יהדות תוניסיה-ג'רבה שארגן ח"כ קרעי מהליכוד, שהיה אמור להתקיים מחר, נדחה למועד אחר שיפורסם בהמשך. כמוהו גם הכנס של ח"כ קטי שיטרית על אלימות הפלשתינים.

במפלגת הציונות הדתית דוחים כנס פעילים

בין הנפגעים מהתפשטות הנגיף הם חברי מפלגת הציונות הדתית. לחדשות כיפה נודע כי במפלגה הודיעו היום לפעילים כי הם דוחים את הכינוס המפלגתי שנקבע ליום ראשון הבא. 


(בנט על האומיקרון).