האומיקרון מתפשט: 2 טיסות נחתו עם מעל 10 מאומתים

בכנסת אישרו כי חובת הבידוד במלונית תחול רק על מי שאינו מחלים או מחוסן, ובריטניה ודנמרק יכנסו לרשימת המדינות האדומות החל מהלילה. על פי נתוני משרד הבריאות, ישנם כמעט 90 ריצופים ודאיים לאומיקרון לווריאנט הקורונה החדש

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/12/21 17:21 יב בטבת התשפב

האומיקרון מתפשט: 2 טיסות נחתו עם מעל 10 מאומתים
תיירים בנתב"ג, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי מערכת הבריאות מקיימים בשעה זו דיון באשר להחלת התו הירוק על הקניונים, שינוי שהיה אמור להיכנס לתוקף כבר ממחר. בינתיים, ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת אישרה היום (ה')  את צירופן של דנמרק ובריטניה לרשימת המדינות האדומות החל מהלילה בחצות ואת הארכת איסור היציאה למדינות האדומות עד ל29.12.21. 

עוד אישרה הוועדה כי חובת הבידוד במלוניות תחול רק על מי שאינו מחלים או מחוסן בעלי תעודות תקפות; חוזר שאינו מחלים או מחוסן ישהה בבידוד במלונית עד קבלת תשובה שלילית לאומיקרון בבדיקה שבוצעה עם כניסתו לישראל. אם יצא חיובי לאומיקרון- ישהה במלונית עד קבלת אישור לסיום הבידוד; התיקון מבטל את התנאי שחייב את כל החוזרים לשהות בבידוד במלונית עד קבלת תוצאות שליליות של כלל נוסעי הטיסה; חייב בבידוד ממדינה אדומה שלא הסכים לפיקוח טכנולוגי- יקיים את הבידוד במלונית. בנוסף, אישרה הוועדה כי הבידוד בפיקוח טכנולוגי של ההסכמון יוארך עד ל-12.1.2. 

צילום: משרד הבריאות

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור, אמרה בדיון כי, "100% חוזרי דרום אפריקה החולים הם עם אומיקרון. אנחנו מדברים על עלייה גבוהה בתחלואה נכנסת וזה כבר לא טפטופים וכל עוד הברז הזה נשאר פתוח, היכולת שלנו למנוע את התפשטות המחלה פוחתת ולכן נדרשת הגברת פיקוח על חייבי הבידוד במיוחד בשלב הזה". עוד הוסיפה כי כבר בשבוע האחרון הגיעו שתי טיסות לארץ עם מעל 10 מאומתים לאומיקרון, "לא יודעים אם ההדבקה קרתה בטיסה, אך זה מקום פוטנציאלי להדבקה למרות קצב החלפת האוויר והקפדה על מסיכה". על פי נתוני משרד הבריאות, ישנם  89 ריצופים ודאיים לאומיקרון, 254 נוספים בחשד גבוה ו-63 בחשד נמוך.