חוק החשמל: רע"מ בדרישה חדשה נגד איילת שקד

הסערה סביב חוק החשמל: ישנה דרישה מצד רע"מ שלא לנהל את הדיונים מול איילת שקד אלא מול גורם אחר במשרד הפנים. עם הצגת החוק אמר ח"כ טאהא: "אני עולה לכאן כדי להציג חוק שסוף סוף יעשה צדק עם עשרות אלפי אזרחים שנאלצו לבנות את הבתים שלהם ללא היתרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/21 21:28 יד בטבת התשפב

חוק החשמל: רע"מ בדרישה חדשה נגד איילת שקד
וליד טאהא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרישה חדשה מצד מפלגת רע"מ לגביי חוק החשמל: במפלגה אומרים כי לא ינהלו משא ומתן מול שרת הפנים איילת שקד. ברע"מ דורשים כי הם המגעים מולם ינהל גורם אחר מטעם המשרד, כך מתפרסם הערב ב-N12. חוק החשמל נועד לאפשר חיבור קבוע לחשמל של בנייה בדואית לא חוקית וכבר עבר בקריאה וראשונה. כזכור, ח"כ וליד טאהא מסיעת רע"מ שינה את סעיפי החוק כך שיחולו על מבנים נוספים שנבנו ללא היתר. שקד התנגדה לשינויים, אלא שאז הגיעו ברע"מ לפשרה מולה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "נבצר" מהתושבים הערבים להוציא היתרים והם נאלצו לעשות זאת באופן לא חוקי. "ביישובים רבים בישראל, ברובם יישובים ערביים, סבלו התושבים שנים מהיעדר תכנון, ומשום כך נבצר מתושבי יישובים אלה להוציא היתרי בנייה ולהתחבר לחשמל, למים או לטלפון. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו בסופו של דבר לחשמל, למים או לטלפון באופן לא חוקי".

"הצעת החוק נועדה בראש וראשונה להבטיח שהחיבורים האמורים ייעשו באופן חוקי ובטוח, בין היתר משום שחיבור מבנה לחשמל באופן לא חוקי עלול להיעשות באופן לא בטוח ולסכן במידה רבה את מי שמתגורר באותו מבנה ומי שנמצא בסביבתו. לפי המוצע, חיבור לחשמל ייעשה באופן חוקי ובטוח ובהתאם לדרישות הבטיחות של חברת החשמל" אמרו יוזמי החוק. "כמו כן, מטרת הצעת החוק היא לאפשר רמת חיים נאותה לעשרות אלפי אנשים המתגוררים בבתים שנבנו ללא היתר בנייה ואינם מחוברים לתשתית ראויה המתאימה לישראל בעת הזאת" סיכמו.

ווליד טאהא: "אני עולה לכאן כדי להציג חוק, שסוף סוף יעשה צדק עם עשרות אלפי אזרחים שנאלצו לבנות את הבתים שלהם ללא היתרים, כי פשוט אי-אפשר היה להוציא היתרים. לא אפשרו להם לגשת כדי להוציא היתרים, פשוט בגלל שלא תכננו להם. אז גם לא תכננו להם וגם הענישו אותם על זה שלא מחברים אותם לחשמל, ומכאן הוסיפו חטא על פשע. גם לא מתכננים, גם לא מחברים לחשמל, גם רודפים את האנשים בצווי פינוי, קנסות וצווי הריסה. העידן של לעשוק את האזרח בגלל שלא מתכננים לו, העידן הזה הסתיים".


(איילת שקד מגיעה לדיון על השתלטות הפלשתינים).