רוצים לטוס ביקורת ביש עתיד על הבידוד לחוזרים מחו"ל

בוועדות הכנסת אישרו את הארכת ההגבלות על החוזרים מחו"ל וקנס למפרי בידוד | בישיבת הסיעה של יש עתיד תקפו חברי הכנסת את ההחלטה, ח"כ מירב בן ארי: "זה מיותר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/12/21 16:06 ט בטבת התשפב

ביקורת ביש עתיד על הבידוד לחוזרים מחו"ל
יש עתיד, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ועדת החוקה אישרה אמש (א') להאריך ב-10 ימים את ההכרזה על חובת בידוד במלונית לחוזרים ממדינות אדומות וכן את חובת הבדיקה בכניסה לישראל. בישיבת יש עתיד תקפו מספר חברי כנסת את החלטות הממשלה על הבידוד ואת הקנס למפירי הבידוד.

"מקווה שיבטלו את זה"

חברת הכנסת מירב בן ארי יצאה נגד התקנות שהוחזרו בעקבות החשש מהאומיקרון ואמרה: "זה מיותר, אני נגד בידוד למחוסנים אחרי בדיקה שלילית". חבר כנסת נוסף התנגד לקנסות על מיפירי הבידוד בטענה שאין אלטרנטיבות לחזרה מנתב"ג, "מקווה שיבטלו את זה" הוסיף.

כאמור ההכרזה על חובת הבידוד במלוניות לשבים ממדינות בסיכון מרבי הוארכה עד ל-22.12.21. בנוסף, אישרה הוועדה לתקן את ההכרזה כך שיתאפשר לחוזרים אשר קיבלו תשובה שלילית לאומיקרון להשתחרר מהמלונית להמשך בידוד בביתם, גם אם לא התקבלו התוצאות של כל יתר נוסעי הטיסה.



כמו כן, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום את התיקונים שאושרו בממשלה לתקנות הקורונה, העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות. התקנות שאושרו מאריכות את ההגבלות הכלליות על הפעלת שדות תעופה וטיסות ב-28 ימים נוספים, עד 10 בינואר 2022. כמו כן אושרו מספר תיקונים לתקנות, בהן תיקון לבקשת הוועדה לפיו נוסע שנמצא במעבר בין טיסות של יותר מ-24 שעות וביצע בדיקת אנטיגן לפני הטיסה הראשונה, יידרש לבצע בדיקה גם לפני הטיסה השנייה. תיקונים נוספים קבעו כי חייבי בידוד, שלא רשאים לנסוע בתחבורה ציבורית למקום הבידוד, לא יוכלו לעלות גם על טיסות פנימיות. עוד מוצע כי חייבי בידוד שיפרו את ההוראה צפויים לקנס בסך 5,000 שקלים, בדומה לקנס החל על חייבי בידוד שישתמשו בתחבורה הציבורית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן