ליברמן מסתייג מדבריו: "הניסוח שלי היה מאוד לא נכון"

במהלך הדיון שהתקיים אתמול בממשלה בנושא ענף התיירות, אמר ליברמן בזלזול: "סוכני נסיעות ומורי דרך: תתחילו לשנות מקצוע". בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו ניסה ליברמן לתקן: "ניסוח מאוד לא מוצלח" | לפיד: "זו הממשלה הנכונה לעם ישראל ולמדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/12/21 14:46 ט בטבת התשפב

ליברמן מסתייג מדבריו: "הניסוח שלי היה מאוד לא נכון"
ליברמן, צילום: ללא

במהלך דיון על ענף התיירות והשפעת האומיקרון, אמרה אתמול שרת התחבורה מרב מיכאלי כי "לגיטמי להקריב את ענף התיירות. אבל צריך פיצוי". שר האוצר אביגדור ליברמן ענה למיכאלי: "הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על תיירות נכנסת. שם צריך לבדוק מאזנים. לגביי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות מקצוע". היום (ב') בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, התנצל ליברמן.

"יכול להיות שהניסוח שלי היה מאוד לא נכון, מאוד לא מוצלח אבל הנתונים מאוד נכונים. אני רוצה להזכיר שאנחנו בשנת טרום קורונה הגענו ל-4.5 מיליון תיירים. השנה היו כ-376 אלף אשרות תייר בלבד למדינת ישראל. זה המצב".

"אנחנו דנים עם משרד התיירות כבר שבוע ימים על חבילת סיוע לענף התיירות שכוללת גם עשרות מיליוני שקלים לנושא הכשרה מקצועית, ברביעי אמור להתקיים דיון אחרון. כולי תקווה שעד סוף השבוע נוכל לגבש חבילת סיוע ולפרסם אותה באופן סופי".

"במצב שאין תעסוקה במשק ואין מספיק מקומות עבודה, הולכים לכיוון של תעסוקה יזומה. במצב שלנו היום, חסרים אלפי עובדים, יש היצע ענק, חסרים עובדים בהייטק, בתעשייה ובקמעונאות, כל יום אנחנו מקבלים דרישות להביא עובדים זרים".

ליברמן אמר כי אנחנו נמצאים בעיצומו של הגל החמישי, "אף אחד לא ערב שלא יהיה גל שישי ולכן צריך להבין שגם בשנה הבאה לא יהיו פה 4 וחצי מיליון תיירים, ואת זה אפשר להבין גם מבלי להיות שר האוצר. הגישה שלנו היא קודם כל הגינות, להבין מה הדרישות, הנזקים ומהי היכולת שלנו לסייע ורק אז מגבשים את החבילה".

"גם בנושא המענקים הגיע הרגע הקריטי שצריך להחליף את המדיניות. אין יותר מענק לכל אזרח, יש יותר השקעות גם בצמיחה וגם בתעסוקה. באופן כללי אני מודאג ממה שקורה במערכת הכלכלית העולמית, ראינו את נתוני האינפלציה ויש סימנים מדאיגים, חייבים להיות ערוכים לשנת 2022. אנחנו ניתן אופק לאזרחים ונכוון אותם לכמה שיותר עבודות אמיתיות".

לפיד: "לפני חצי שנה כולם הסבירו לי שהממשלה לא תקום"

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת סיעתו כי "מה שעשינו בששה חודשים, לא עשו פה בשש שנים. לפני חצי שנה כולם הסבירו לי שהממשלה לא תקום. קמה. אחר כך אמרו שהיא לא תסיים את החודש הראשון. סיימה. אז הסבירו שלא נגיע לפגרה. הגענו. אז אמרו שלא יעבור התקציב. עבר. הממשלה הזו פה בשביל להישאר. זו הממשלה הנכונה לעם ישראל ולמדינת ישראל. מה שעשינו בששה חודשים, לא עשו פה בשש שנים".

לפיד סיכם את חצי השנה הראשונה "בשישים שניות":

  • "העברנו את תקציב הרפורמות הגדול בתולדות המדינה. הגירעון ירד. האבטלה ירדה. הכלכלה חזרה לפעול. בלמנו את הקורונה בלי יום אחד של סגר. היינו הראשונים בעולם עם חיסוני ה'בוסטר'.
  • "צה"ל חזק מאי פעם. שיתוף הפעולה עם השב"כ, המוסד והמשטרה טוב מאי פעם. העלינו את שכר החיילים הסדירים. הוצאנו לדרך את פרוייקט מיגון הצפון, את הקמת קריית המודיעין בדרום.
  • "שיפרנו באופן דרמטי את היחסים עם ארצות הברית, עם אירופה, עם מצרים וירדן. פתחנו שגריריות ונציגויות במרוקו, באמירויות, בבחריין. עשרות מדינות החרימו ביוזמתנו את ועידת דרבן האנטישמית.
  • "סייענו לניצולי השואה. העלינו את קצבאות הנכות. הוצאנו לדרך תוכנית לשילוב של אנשים עם מוגבלויות.
  • "הפעלנו תכנית למיגור האלימות בחברה הערבית.
  • "אנחנו מקום ראשון בעולם בפריסת סיבים אופטיים. גוגל מניחה כבל תת ימי לישראל. אנחנו בונים שני בתי חולים חדשים. אנחנו משקיעים 3 מיליארד שקל בבניית מגרשי כדורגל ואולמות ספורט בכל הארץ.
  • "הצלנו את הדמוקרטיה הישראלית. אם הממשלה הזו לא היתה קמה, ישראל היתה מדינה עם שלטון מושחת, פלילי, לא דמוקרטי, מפולג, אלים ומכור לשנאה".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן