אחרי חשיפת כיפה, הפורש מימינה תוקף את בנט: "הכל היה חרטא"

אחרי שנחשף באתר כיפה מסמך בו משווה שר הביטחון בני גנץ בין בניה לא חוקית פלשתינית ליהודית ומוגיע כי יאשר בניה פלשתינית בשטחי C, שי מימון שהיה מקורב לבנט מביך את ראש הממשלה בסיפור מהעבר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/12/21 12:53 ה בטבת התשפב

אחרי חשיפת כיפה, הפורש מימינה תוקף את בנט: "הכל היה חרטא"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש פורסם לראשונה באתר כיפה כי שר הביטחון בני גנץ ענה לשאילתה של חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד בצורה מעוררת מחלוקת. גנץ השווה בין התנחלויות ביהודה ושומרון לבניה לא חוקית פלשתינית והודיע כי ימשיך לקדם בניה פלשתינית בשטחי C, הפורש של ימינה לא אהב את הפרסום ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט.

שי מימון שהיה יכול להיות היום חבר כנסת מטעם ימינה אך פרש מהרשימה ממניעים אידיאולוגים סיפר בתגובה לפרסום, "כשיצא הסכם המאה של נתניהו, בנט נזעק למשרדי הקמפיין. תוך שעות בודדות הוא הפיץ סרטון חירום: " זה יכול להיות אסון גדול. אני מציג בפניכם את "תוכנית האיים". יחנקו את הישובים!" ביקשו מכולנו להפיץ, לדברר, לשים בסטטוס...העיקר שכולם ידעו כמה פוטנציאל סיכון טמון פה".

מימון הוסיף, "שוב מסתבר. שהכל היה חרטא. הפלסטינים בונים עכשיו בשטחי סי את המדינה הפלסטינית. בשטח ישראלי! בני גנץ מאשר, בנט מאשר, שקד מאשרת, כהנא שותק, סילמן קארה כלפון ואורבך- סותמים את הפה ומחזיקים חזק את הכסא. כמה בזוי זה למכור ערכים עבור כסף וכבוד. שיתביישו".

כאמור, בתשובה שפרסמנו אמש כתב גנץ, "ישנם ניסיונות להשגת גבול ושימוש בקרקעות באזור יהודה ושומרון הן מצד גורמים פלשתינים והן מצד גורמים ישראלים, אשר לרוב באים לידי ביטוי באמצעות בניה בלתי חוקית או פלישות לקרקעות ושימוש לא מורשה לצרכי חקלאות".

שר הביטחון הוסיף והסביר את חלק ממימדי התופעה והודיע כי יאשר בניה לפלשתינים, "חלק מסוגיית ההשתלטות על הקרקעות קשורה להיעדר תכנון מספק לאוכלוסייה הפלשתינית, ולכן אני פועל לקידום אישורי בנייה לפלשתינים גם בשטחי C שהם בעיקרם הסדרה נכונה של התיישבות פלשתינית קיימת, באופן שלא יסכן את ההתיישבות היהודית ויאפשר חיים טובים וחוקיים". 


(גנץ בסיור מוסק ביהודה ושומרון).