בעקבות חשיפת כיפה | רגבים: "גנץ מגש הכסף עליו מוקמת המדינה הפלשתינית"

תנועת "רגבים" מגיבה לפרסום ב"חדשות כיפה" לפיו שר הביטחון גנץ, השווה בין הבנייה הפלשתינית הבלתי חוקית - לזו של מתיישבי יהודה ושומרון: "חוסר ההבנה של שר הביטחון בעניין הוא לא פחות מסכנה למדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/12/21 20:07 ד בטבת התשפב

בעקבות חשיפת כיפה | רגבים: "גנץ מגש הכסף עליו מוקמת המדינה הפלשתינית"
ח'אן אל אחמר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון בני גנץ השווה בין הבנייה הפלשתינית הלא חוקית לזו של מתיישבי יהודה ושומרון, כך פרסמנו ב"חדשות כיפה" מוקדם יותר היום (ד'). בתגובה לפרסום, תנועת "רגבים" תקפה הערב בחריפות את דבריו של השר גנץ, שכתב את הדברים בתגובה לשאילתה של חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד שביקשה להבין כיצד מגיב משרד הביטחון להשתלטות עוינת על שטחים פתוחים באזור יהודה ושומרון. 

בתשובתו כתב גנץ כי "ישנם ניסיונות להשגת גבול ושימוש בקרקע באזור יהודה ושומרון, הן מצד גורמים פלשתינים והן מצד גורמים ישראלים". גנץ קשר את סוגיית אישור התכניות לפלשתינים בשטחי C, כפתרון לבעיית ההשתלטות על הקרקעות. 

תשובת גנץ |

תשובת גנץ | צילום: ללא

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים, אמר בתגובה לדברים כי מסמך התשובה מראה כי לשר הביטחון הנוכחי, אין ולו שמץ של הבנה אסטרטגית באירוע זה. "מדובר בלא פחות מיום הכיפורים של משרד הביטחון בעת הנוכחית".

"שר הביטחון משווה אירוע שהוגדר על ידי הרשות הפלשתינית עצמה כמטרת העל שלה בעשור האחרון, שהינה הקמת המדינה הפלשתינית בשטחי C, אירוע שממומן במאות מיליוני דולרים מדי שנה על ידי מדינות אירופה במסגרתו הרשות הפלשתינית סוללת מדי שנה עשרות קילומטרים של כבישים, מציבה אלפי עמודי חשמל, הקימה מאות מבני קהילה חינוך ודת במקבצים הלא חוקיים, מסייעת בעיבוד חקלאי על מאות אלפי דונמים, מובילה את בנייתם של כ-3,500 מבנים לא חוקיים מדי שנה, ואת כל האירוע הזה, משווה שר הביטחון של מדינת ישראל לבניה ישראלית לא חוקית ביהודה ושומרון, המונה כ-3,000 מבנים מקצה לקצה". 

דויטש סיכם את דבריו ואמר כי "חוסר ההבנה של שר הביטחון בעניין הוא לא פחות מסכנה למדינת ישראל. ברור לנו כי המסמך האומלל הזה, המשקף גישה מסוכנת ומופקרת, יהיה בבסיסה של 'וועדת אגרנט' העתידית שתחקור כיצד מדינת ישראל אפשרה לרשות הפלשתינית לכבוש את הטריטוריה הישראלית, מבלי לירות ולו כדור אחד".