נתניהו זועם על חוק הפייסבוק: "הרשתות החברתיות הן המקום היחיד שבו לימין יש חופש ביטוי"

אחרי שהצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט או בשמה המוכר: חוק הפייסבוק עברה במליאת הכנסת, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לנאום במליאה: "סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/12/21 17:08 ד בטבת התשפב

נתניהו זועם על חוק הפייסבוק: "הרשתות החברתיות הן המקום היחיד שבו לימין יש חופש ביטוי"
נתניהו במליאה, צילום: נועם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט (הסרת תוכן), של חבר הכנסת מאיר יצחק-הלוי וקבוצת חברי הכנסת. יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו כעס על החוק ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט.


(נתניהו נגד חוק הפייסבוק).

"החוק שמביאה לכאן הקואליציה הדורסנית הזו הוא סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי", אמר נתניהו והוסיף: "ממשלת בנט, לפיד , סער איננה מסתפקת בתקשורת המגויסת. עכשיו היא רוצה לסתום לימין את הפה ברשתות החברתיות. 

הרשתות החברתיות הן המקום היחיד, היחיד, שבו לימין יש עדיין חופש ביטוי מול התקשורת המגויסת של השמאל. אבל כפי שאנו לא מצמידים שופט לכל שיחה בין שני בני אדם, כך אנחנו לא צריכים להצמיד שופט כדי לצנזר את הרשתות החברתיות. כי פגיעה בחופש הביטוי ברשתות החברתיות היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה. זאת לא פגיעה בדמוקרטיה אלא פגיעה אנושה בדמוקרטיה. 

נתניהו: "הממשלה הרעה והאנטי דמוקרטית מעבירה חוקי איראן"

זה לא יעזור להם. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה חשובה לו באמת להתנגד לחוק הרע והאנטי-דמוקרטי הזה. להילחם בכל תוקף למען חופש הביטוי שהוא נשמת אפה של דמוקרטיה אמיתית. ואם החוק הרע הזה בכל זאת יעבור, חברי ואני כשנחזור להנהגת המדינה אנו נבטל אותו יחד עם חוקי איראן הנוספים שהממשלה הרעה והאנטי דמוקרטית הזאת מעבירה כביכול בשם הדמוקרטיה".

על פי הצעת החוק, שופט שיוסמך לכך יהיה רשאי לתת צו המחייב מפרסם תוכן להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו, אם שוכנע שנעברה עבירה פלילית באמצעות פרסום התוכן או אם בנסיבות העניין יש בפרסום לסכן באופן קרוב לוודאי את שלומו הנפשי של אדם.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לצד יתרונות ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו בשנים האחרונות והשימוש הגובר ברשת האינטרנט ובכלל זה ברשתות החברתיות, אנו עדים לעלייה בשיעור המצוקות הנפשיות בקרב משתמשי הרשתות החברתיות – מבוגרים ובני נוער כאחד ולפגיעה בחיים כתוצאה מכך. כמו כן, יש המנצלים את רשת האינטרנט לביצוע עבירות, כגון: פרסום דברי הסתה לאלימות, עבירות מין, פרסומים שיש בהם פגיעה שאינה מוצדקת בפרטיותו של אדם, פרסומים שיש בהם כדי לפגוע בכבודו ובנפשו של אדם ולביישו ועוד. לאחרונה נחשפנו לכך שהרשתות החברתיות בעצמן משתפות פעולה במודע עם פגיעות ונזקים הנעשים במגרש הביתי שלהן וזאת משיקולים כלכליים ותחרות עם רשתות נוספות".