מס שתיה מתוקה גם על מיץ ענבים? מה חושב יו"ר ועדת הכספים

המס על השתייה המתוקה הולך ומתקדם בוועדת הכספים של הכנסת, יו"ר הוועדה, חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו קורא למצוא פתרון למיץ ענבים, "משתמשים בו לצרכי פולחן, גם אני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/12/21 16:49 ג בטבת התשפב

מס שתיה מתוקה גם על מיץ ענבים? מה חושב יו"ר ועדת הכספים
יו"ר הוועדה קושניר. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכספים ממשיכה לדון במיסוי השתייה הממותקת, היום (ג') התקיים דיון ארוך בנושא, חברי הכנסת החרדים ביקשו הקלות ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר התייחס לחשש שהמס ייקר את מיץ הענבים, דבר שיפגע בדתיים ומסורתיים.

קושניר סיכם את דיון השתייה הממותקת ואמר: "אני רוצה לומר שאפשר להיות בת יענה, ולא לעשות כלום, לטמון את הראש בחול ולומר שההחלטה הכי טובה היא לא לקבל החלטה. אני חושב שאנחנו כן צריכים לקבל החלטה, רוב המומחים שלא דיברו מטעם אף אחד, היו בעד המס".

על נושא המיץ ענבים אמר: "הנושא של תירוש חייב לקבל פתרון, כי הצריכה של תירוש לא תשתנה, משתמשים בו לצרכי פולחן, לא רק דתיים וחרדים, רבים בציבור, כולל אני לעיתים. אנחנו חייבים כחברי כנסת לראות את התוכנית המלאה לעידוד שתייה בריאה והפחתת השתייה המתוקה בקרב כלל המגזרים והציבורים".

"נחריג ממס הסוכר את מיץ הענבים לקידוש"

בעבר כבר אמר חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד כי כנראה שהיין לקידוש יוחרג מהצו ומחירו יישאר על כנו. "ככל הנראה נחריג ממס הסוכר את מיץ הענבים לקידוש. אף אחד לא קונה את זה כי הוא צמא", נימק בליאק בראיון לרדיו 103 והשאיר פתח לפיוס עם ש"ס ויהדות התורה.

מדובר בעוד סוגייה שהעלתה על שרטון את יחסיה הממשלה והציבור החרדי. רפורמות הכשרות והגיור של שר הדתות מתן כהנא ומיסי החד פעמי, התחבורה הציבורית והמשקאות הממותקים לצד גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן תורמים לאווירה המתוחה.