אורית סטרוק: תאי האסירים לא שונים מהחדרים באולפנה

בדיון שהתקיים היום בוועדה לביטחון פנים התייחסה חברת הכנסת אורית סטרוק לצפיפות בתאי האסירים והפתיעה עם השוואה מעניינת, "המרחב שם הוא כמו שיש לילדים שלי באולפנה ובישיבות התיכוניות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/12/21 13:57 ג בטבת התשפב

אורית סטרוק: תאי האסירים לא שונים מהחדרים באולפנה
ח"כ סטרוק, צילום: Miriam Alster/FLASH90

מחדל בריחת האסירים ופרשיית הסרסור בסוהרות מוסיפים להטריד את חברי הכנסת. הוועדה לביטחון פנים דנה היום בהצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר, חברי הועדה שקיימו סיור בכלא גלבוע סיפרו על החוויות מהסיור, חברת הכנסת אורית סטרוק תקפה את תנאי האסירים הביטחוניים.

סטרוק שעשע את האסירים עם השוואה מעניינת כשספרה, "ביום ראשון היינו בבית כלא, כל מה שאומרים על "הצפיפות הנוראית",  אמרתי כשהיינו בתוך תא של אסירים שהמרחב שם הוא כמו שיש לילדים שלי באולפנה ובישיבות התיכוניות, הוא לא שונה גם מצפיפות של ילד ממשפחה ברוכת ילדים, נושא הצפיפות לא קשור פה".


(אורית סטרוק על תאי האסירים).

סטרוק הוסיפה והחמיאה ליו"ר הוועדה, חברת הכנסת מירב בן ארי, "אם יש משהו טוב בממשלה הרעה הזאת, זה הוועדה לביטחון פנים והעובדה שאת עומדת בראשה". סטרוק הוסיפה על תנאי האסירים, "חייבים לשנות גישה מול בג"צ".

עוד בנוגע למצב בבתי הסוהר ופרשת הסרסור בסוהרות, בן ארי, פנתה לפרקליט המדינה עמית אייסמן בבקשה לבחון מחדש את פתיחת תיק החקירה כנגד קצין המודיעין בכלא גלבוע ששמו נקשר בפרשת הסרסור בסוהרות השב"ס בכלא. הבקשה מגיעה בעקבות דיון שהתקיים בנושא הצבת סוהרות וחיילות במתקני כליאה עם אסירים ביטחוניים בוועדה בראשותה של בן ארי.

מירב בן ארי הוסיפה: "הוועדה בראשותי, חברי וחברות הכנסת מחויבים לעשות צדק עם הסוהרות שנפגעו מהתנהלותו הפושעת של קצין המודיעין בכלא גלבוע. פניתי לפרקליט המדינה ואף יידעתי את שר המשפטים ח"כ גדעון סער בנושא, אשר גם הוא הבטיח לבדוק את העניין. לא אנוח ולא ארפה עד שהתיק יפתח מחדש ויעשה צדק עבורן".