פרשת הסרסור בסוהרות מגיעה למליאת הכנסת: בקואליציה מערימים קשיים

מחר תתקיים בכנסת הצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת סרסור הסוהרות, השר בר לב מבקש לחכות עם הקמת ועדת חקירה ויו"ר הועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי לא מתחייבת לתמוך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/12/21 12:43 ג בטבת התשפב

פרשת הסרסור בסוהרות מגיעה למליאת הכנסת: בקואליציה מערימים קשיים
כלא גלבוע, צילום: פלאש 90

בעקבות עדותו הקשה של מפקד גלבוע, על פרשת הסרסור בסוהרות שזעזע את המדינה כולה מחר (ד') במליאת הכנסת תעלה הצבעה על  הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת סרסור הסוהרות. ח״כ אופיר סופר יזם את הצעת החוק אך נתקל בקשיים להשיג תמיכה בקואליציה, לרבות מיו"ר הוועדה לביטחון פנים חברת הכנסת מירב בן ארי.

ח״כ סופר שוחח בימים האחרונים עם חברי כנסת בקואליציה והצעתו זוכה לתמיכה אך כאשר פנינו ליו"ר הועדה לביטחון פנים ושאלנו האם תתמוך בהצעה של סופר, להפתעתנו סירבה מירב בן ארי להגיב.

אמש פורסם ב'כאן רשת ב' כי גם השר לביטחון פנים מתנגד להצעתו של סופר אך בר לב מיהר להתנער, "השר בר-לב אינו מתנגד להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. לאור העדות החדשה של מפקד כלא גלבוע השר לביטחון הפנים פנה ליועמ"ש בבקשה שיעיין מחדש בתיק החקירה. במקביל משטרת ישראל זימנה את מפקד הכלא לשמיעת עדותו. לדעת השר יש למצות את התהליכים הללו  לפני קבלת החלטה האם יש צורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית".

אופיר סופר: "השב״ס פשוט כשל"

ח״כ אופיר סופר אמר: "אני מצפה שהאופוזיציה והקואליציה יתאחדו סביב המקרה החמור הזה. אין פה מקום למשמעת קואליציונית כפי שרבים מחברי הקואליציה אמרו לי. מדובר בפרשה חמורה. לטעמי קיימים בפרשת הסוהרות שלושה היבטים שבהם השב״ס פשוט כשל. בהיבט הערכי, בהיבט הפיקודי ובהיבט הביטחוני. לצערי ועדת הבדיקה שהקים השר בר לב לא תעסוק בנושא החמור הזה ועל כן אני רואה חשיבות רבה בהקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית".