אין רוב בקואליציה: חוק האזרחות שוב נדחה

שלושה חוקים חשובים שוב נדחו: חוק האזרחות של השרה שקד, חוק הגיוס של שר הביטחון וחוק השוויון של ח"כ איתן גינזבורג | הקואליציה מתקשה לגייס רוב בחוקים הנפיצים ומקווה לשיתוף פעולה עם האופוזיציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/12/21 14:07 א בטבת התשפב

אין רוב בקואליציה: חוק האזרחות שוב נדחה
שקד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת השינוי מורכבת ממפלגות ימין, שמאל ומפלגה ערבית, מה שמקשה על חוקים נתונים במחלוקת לעבור במליאת הכנסת. היום (א') היו אמורים לעלות לוועדת השרים לענייני חקיקה שלושה חוקים שנויים במחלוקת בקואליציה.

  • חוק האזרחות של שרת הפנים איילת שקד שנפל במושב הקודם שוב נדחה, באגפים השמאליים בממשלה מסרבים לתמוך.
  • חוק הגיוס של שר הביטחון בני גנץ מתקשה לגייס רוב בקואליציה כיוון שברע"מ מתעקשים שלא להצביע בעד חוקים ביטחוניים,
  • חוק השוויון של ח"כ איתן גינזבורג לא מתקבל יפה במפלגת ימינה.  

חוק האזרחות שנפל בעבר בקריאה טרומית ממשיך להתעכב חודשים ארוכים, הפעם נדחה החוק בשבועיים כדי לנסות שוב להגיע להבנה עם האופוזיציה ולהצמיד את החוקים של שמחה רוטמן והשרה שקד במודל של חופש הצבעה.


(חוק האזרחות נופל במליאת הכנסת).

חוק הגיוס של שר הביטחון בני גנץ נתקל כאמור בקשיים משום שבסיעת רע"מ ממשיכים במסורת ארוכת השנים של המפלגות הערביות שלא להצביע בעד חוקים ביטחוניים. באופוזיציה מסרבים להיות אלו שמעברים את החוק ומשאירים את הקשיים שמציבה סיעת רע"מ לשר הביטחון. 

חבר הכנסת וליד טאהא מסיעת רע"מ אמר על הטענות שיש עיכוב בהצבעה על חוקים ביטחוניים מחשש שרע"ם תתנגד לחוקים כי הוא מצפה מהליכוד לעזור להעביר את החוק, "הח"כים הערבים מעולם לא השתתפו בהצבעות על חוקים ביטחוניים, מי שמעכב זה הליכוד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן