סמוטריץ', דרעי וגפני משלבים כוחות נגד מתן כהנא

בעקבות פרסומה של רפורמת הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, הסיעות החרדיות יוזמות: "הקמת מטה מאבק משותף במטרה לייצר חזית יהודית נחושה נגד מהלכי ההרס של ממשלת הזדון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/12/21 22:53 כח בכסלו התשפב

סמוטריץ', דרעי וגפני משלבים כוחות נגד מתן כהנא
דרעי וסמוטריץ', צילום: Marc Israel Sellem/POOL

עם פרסומה של רפורמת הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, במפלגות החרדיות מד הלחץ עלה, הערב מתפרסם כי מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי, מפלגת יהדות התורה בראשות משה גפני ומפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' משלבות פעולה בניסיון לעצור את הרפורמה.

בהודעה שהוציאו בסיעת ש"ס נכתב כי, "לנוכח המשך השתוללות הממשלה בצעדי פגיעה ביהדות ומסורת ישראל בכל תחום, המהווים סכנה חמורה לערכי המדינה היהודית, בעידוד להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, מתווה לחילול הכותל המערבי, רפורמות לפגיעה במערכות הכשרות, מעמד הרבנות הראשית וסכנת הגיורים הרפורמים, הודיעו המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, על הקמת מטה מאבק משותף, בתיאום עם סיעת הציונות הדתית".

"קואליציית הזדון הרפורמית"

עוד הודיעו ראשי הסיעות כי סוכם שביום ב' הקרוב יתכנסו לישיבת סיעה משותפת יו"ר ש"ס ח״כ הרב אריה דרעי יחד עם ראשי יהדות התורה ח״כ הרב משה גפני וח"כ הרב יעקב ליצמן, וכל חברי הכנסת, במטרה לייצר חזית יהודית נחושה, תוך קביעת צעדי פעילות המטה המשותף שיוביל מאבק ציבורי נרחב. "להגנת המדינה היהודית ושמירה על ערכי מסורת ישראל מידי קואליציית הזדון הרפורמית, בראשות בנט-לפיד-ליברמן, יחד עם מבצעי צעדי ההרס, כהנא-קריב-אלקין".

מוקדם יותר היום פרסם הרב יעקב מדן סרטון בו הוא מודיע כי מדובר ברפורמה טובה, "שלום וברכה, שמי יעקב מדן, יכול להיות שנאמרו דברים  בשמי לא מדוייקים בתקשורת ולכן אני רוצה להסביר את דעתי  מה אני חושב על מתווה הגיור של השר לענייני דת מתן כהנא, אני חושב שהמתווה טוב  ושהוא נעשה לשם שמיים, אני  חושב שהוא יועיל במקרים רבים", אמר הרב מידן.

הרב מידן הוסיף ואמר: "אתמול לגבי אחת הטיוטות  הלא סופיות האיר לי הרב שמואל אליהו  את עיני לתיקון שצריך לעשות באחד הסעיפים, נעשה את התיקון הזה, אני חושב שהמתווה טוב ונוכל ללכת איתו.  מתווה הגיור יוסיף כבוד לרבנות הראשית ולבתי הדין הרבניים. המתווה החדש יאיר פנים לגרים".


(הרב יעקב מדן על מתווה הגיור).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן