התנאי שהציבו ראשי האופוזיציה לתמיכה באיכוני השב"כ

ראשי מפלגות האופוזיציה התכנסו היום והכריעו כי יעזרו לממשלה להעביר את חוק איכוני השב"כ לחולי קורונה, החוק נתקל בקשיים בתוך הקואליציה ובאופוזיציה החליטו לתת יד אבל עקצו את חברי הממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/11/21 12:54 כה בכסלו התשפב

התנאי שהציבו ראשי האופוזיציה לתמיכה באיכוני השב"כ
ראשי האופוזיציה, צילום: ללא

סערת איכוני השב"כ: אמש בישיבת הממשלה הודיעו חלק מהשרים כי הם מתנגדים לאפשר לשב"כ לאתר חולי קורונה ובקואליציה הבינו שהחוק הקריטי לו הם זקוקים לו במיידית בעקבות זן האומיקרון שמתפשט במהירות, נמצא בבעיה. ראשי המפלגות האופוזיציה נפגשו היום (ב') והחליטו לסייע לקואליציה להעביר את החוק, "הצלת חיים לפני הכל".

ראשי הסיעות שיגרו מסמך לשר זאב אלקין בו הודיעו כי הם יתמכו בחוק ובכך הם מאפשרים להעלותו להצבעה כבר היום. במכתב הסבירו נתניהו, דרעי, סמוטריץ' ושאר ראשי הסיעות כי, "כאופוזיציה אחראית מחובתינו לדאוג לבריאותם של אזרחי ישראל ולתמוך בכל צעד מציל חיים תוך המנעות מחשבונות פוליטיים".

ראשי האופוזיציה עקצו את שרי הממשלה וכתבו: "גורמים רבים בקואליציה הנוכחית, לרבות ראש הממשלה, שר החוץ ושר הבריאות התנגדו בעבר לאיכוני טלפון על ידי השב"כ, באותה עת פעלו חברי הממשלה הנוכחית בחוסר אחריות שנבעה משיקולים פוליטיים צרים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב על ההחלטה לתמוך בהצעת החוק: "במאבק בקורונה אין קואליציה ואין אופוזיציה. הודענו עכשיו להנהלת הקואליציה שנאפשר את ההצבעה על איכוני השב"כ עוד היום ונצביע בעדה, ואפילו נדחה לשם כך את הצעות האי אמון לשבוע הבא. הצלת חיים לפני הכל".

  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן