"לוודא שיהודים ופלשתינים לא נכנסים עם נשק לירושלים": התשובה של הנדל לפיגוע הקטלני

שר התקשות יועז הנדל נשאל היום איך נכון להתמודד עם הסכנה שבפיגועי ירי בירושלים וסיפק תשובה שעוררה מחלוקת | עמית סגל תקף: "לולא נשק, הפיגוע בשבוע שעבר היה מסתיים בהרג המוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/21 14:09 יז בכסלו התשפב

"לוודא שיהודים ופלשתינים לא נכנסים עם נשק לירושלים": התשובה של הנדל לפיגוע הקטלני
השר יועז הנדל. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמדי יום ראשון הגיע שר התקשורת יועז הנדל לישיבת הממשלה בירושלים ובהשראת הפיגוע הנורא שהתרחש הבוקר (א') בעיר העתיקה הציע הנדל את הפתרונות שלו למניעת פיגועים נוספים וגרר גל של תגובות מימין. 

במענה לשאלת כתבים על הפיגוע אמר שר התקשורת: "הכי חשוב לוודא שלא נכנסים לירושלים חמושים, יהודים או פלסטינים, זה לא משנה". הנדל הוסיף ואמר כי יש להציב מגנומטרים בהר הבית, "צריך לבחון גם את עניין המגנומטרים בהר הבית, ויתרנו על זה בעבר, אי אפשר לוותר על זה בעתיד", אמר הנדל.

"שר הפופוליזם"

בארגון תורת לחימה תקפו את הנדל וכתבו בתגובה לתשובה שסיפק: "שר הפופוליזם, כל אחד הופך להיות מומחה בביטחון. יועז, תתעסק בתקשורת ופחות בביטחון, אתה מסכן אזרחים". חבר הכנסת אופיר סופר הוסיף: "בימים של אובדן הביטחון האישי, כל אזרח נושא נשק עשוי להציל חיים. אסור להתבלבל מי נמצא כאן בצד המסכן חיים".

פרשן חדשות 12, עמית סגל תקף את תשובתו של הנדל וכתב: "תזכורת: לולא היה לאזרח יהודי נשק בשבוע שעבר, היה הפיגוע מסתיים בהרג המוני". 

כזכור, הבוקר בסביבות השעה 09:00, מחבל חמוש בנשק מסוג קרלו ביצע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מפיגוע הירי, נהרג אזרח ונפצע באורח קשה אזרח נוסף, שני שוטרים נפצעו באורח קל. כוחות משטרה של מחוז ירושלים ומג״ב השיבו בירי לעבר המחבל וניטרלו אותו. שמו של המחבל הוא פאדי אבו שיחדם משועאפט.

״היה פה הבוקר אירוע קשה שתופעל בצורה מהירה ומקצועית על ידי שוטרות ושוטרי משטרת ישראל". אמר השר לביטחון פנים עומר בר לב והוסיף: "המחבל היה איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע, שאשתו ברחה לחו״ל לפני שלושה ימים והוא השתמש בכלי נשק תקני שאינו בשימוש נפוץ בישראל.
תנחומיי למשפחת ההרוג שנרצח באכזריות הבוקר בפיגוע ואני מתפלל לשלום הנפגע באירוע הקשה״.


(צפו בתיעוד הדרמטי מזירת האירוע).