"מרגיז ברמות וחצוף" | תום אהרון נגד יאיר לפיד

יאיר לפיד והמינויים המשפחתיים: אחרי שגיסתו של יאיר לפיד התפטרה מהתפקיד בקק"ל, לפיד ממשיך לספוג אש בעקבות פוסט מקומם שהעלה לרשת | "אתה מתחבא"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/11/21 22:24 ה בכסלו התשפב

"מרגיז ברמות וחצוף" | תום אהרון נגד יאיר לפיד
שר החוץ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90

יאיר לפיד מוסיף לספוג אש. אחרי שורה של מינויים מעוררי מחלוקת, לפיד ניסה לכבות את האש ורק הגביר את הביקורת. לפיד פרסם פוסט בו סיפר שגיסתו אילאיל תתפטר מקק"ל וכתב "המושחתים ניצחו", הסטנדאפיסט תום אהרון תקף את שר החוץ.

תום אהרון שיתף את המכתב שכתב לפיד וכתב: "אני לא יודע אם אילאיל קרן היא מינוי ראוי ליו״ר קק"ל, אבל אני יודע שהסטטוס של יאיר לפיד בנושא הוא מרגיז ברמות וחצוף באופן חסר תקדים. אנחנו לא מכירים את גיסתך, יאיר. אנחנו רק יודעים שלך יש את הכח למנות אותה, וגם קרבה אליה, ולכן מינוי כזה גורם לנו להרים גבה. זאת הסיבה שיש לנו כללים נגד נפוטיזם - כי כל מינוי אפשר להסביר, וכל אחד יעיד טובות על בני משפחתו, אבל כולם מבינים שזה לפחות נראה חשוד".

אהרון הוסיף: "העובדה שיש ביקורת על המינוי היא בריאה וסבירה. היא לא ״התקפה פרועה ברשתות״ ולא ״ציוצי שופרות״. יכול להיות שכאלה תקיפות קיימות, אפילו סביר, אבל אתה מתחבא מאחוריהן כדי לצייר את כל הביקורת כלפיך כלא מוצדקת. זו תבנית מסוכנת שמייצרת פה רצף של שלטונות שאסור לבקר מאז 1948. 

הצעד הבא, המתבקש: ביקורת על דרעי, כשאתה מאשים אותו בדיוק במה שהפנו כלפיך. ״שלמה אחיו של אריה דרעי הוא יו״ר עמית בדירקטוריון קק״ל״? ואתה מציין את זה כמשהו שלילי? יפה, עכשיו תוכל להבין את הביקורת כלפיך. גם דרעי בטח טוען על אחיו ש״שאין אדם טוב וישר ממנו בעולם״.

״אילאיל תהיה בסדר״: הטון הפאסיב אגרסיב הזה מלווה את הקריירה של לפיד בפוליטיקה מההתחלה: ״אני ויתרתי על המון דברים בשביל לצבור כמות עצומה של כח, ואתם צריכים להודות לי״. מנהיג שמרגיש שהציבור צריך להודות לו, הוא נכון להשחתה. תמיד, בהכרח. רק מי שניגש לשירות ציבורי בענווה נשאר נקי".