"מתנחלת בכנסת": עמיחי שיקלי יצא נגד חברת הרשימה המשותפת

שמח בוועדת הפנים והגנת הסביבה. חבר הכנסת מסיעת ימינה תקף את חברת הכנסת מהרשימה המשותפת והתעמת גם עם ווליד טאהא, יושב ראש הוועדה. בסופו של דבר הוצא מהדיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/21 13:42 ה בכסלו התשפב

"מתנחלת בכנסת": עמיחי שיקלי יצא נגד חברת הרשימה המשותפת
עמיחי שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה לא מפסיק לייצר כותרות: מפלגתו רוצה להכריז עליו כפורש, נתניהו יוצא להגנתו, חברת הכנסת פינטו כינתה אותו וירוס וכל זה בפחות משבוע. שיקלי הכריז כי הוא ינהל מאבק כנגד כוונת המפלגה, זאת לאחר שהשתתף בישיבת ראשי סיעות הימין אצל ראש האופוזיציה נתניהו. 

בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדת הפנים והגנת הסביבה על חוק החשמל, חוק שמקדמת סיעת רע"מ, פרצה הסערה, כאשר שיקלי אמר לחברת הכנסת עאידה תומא סלימאן: "את לא אמורה להיות פה, תומכת חיזבאללה. לכי לחברים שלך, מבצעי הלינץ' בעכו". יו"ר הוועדה, חבר הכנסת וליד טאהא פנה לשיקלי וביקש ממנו לצאת מהאולם. 

(שיקלי נגד תומא סלימן)

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מטרת הצעת החוק היא לאפשר את חיבורם של בתים שנבנו ללא היתר לרשת החשמל. יישובים רבים בישראל, רובם יישובים ערבים, סבלו במשך שנים מהיעדר תכנון ובעקבות כך נבצר מהתושבים ביישובים אלה להוציא היתרי בנייה, דבר שגרם לעובדה שהם לא יכלו להתחבר לרשת החשמל, הטלפון או המים. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו לרשתות אלה בסופו של דבר באופן פיראטי או לא חוקי. הצעת חוק זו תביא פתרון לעשרות אלפי בתים שנבנו ללא היתר בנייה ואינם מחוברים לתשתית ראויה אשר מאפשרת רמת חיים נאותה, כזו המתאימה לישראל 2021".

שיקלי מצהיר כבר חודשים ארוכים כי בבחירות הבאות לא יהיה חלק מסיעת ימינה אך הכרזה עליו כפורש עשויה לפגוע בו קשות ולא תאפשר לו להתמודד בבחירות הבאות בתוך רשימה קיימת.שיקלי להתמודד רק ברשימה חדשה, דבר שיפגע בסיכוייו להכנס לכנסת הבאה. לשאלת חדשות כיפה על הקמת מפלגה ענה שיקלי כי עוד מוקדם לדבר על כך.