"וירוס": שירלי פינטו בעוד התבטאות חריפה

חברת הכנסת הצעירה מתחה ביקורת חריגה על שותפה למפלגה עמיחי שיקלי שלא הצביע בעד התקציב ואמרה, "מנסה להכתיר את עצמו בכוח". באופוזיציה צהלו: "הלוואי היית מדביק עוד כמה בוירוס הזה. אל תתרגש מהם, אתה החיסון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/11/21 19:37 ג בכסלו התשפב

"וירוס": שירלי פינטו בעוד התבטאות חריפה
שירלי פינטו במליאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת ימינה כבר ידעה ימים קשים בעבר, עם הוויכוח שפרץ בין חברת הכנסת שירלי פינטו וסגן השר אביר קארה, שהוביל לעזיבתו של האחרון את קבוצת הווטסאפ של המפלגה, לא לפני שהעניק להם את הכינוי: "מפלגה של מטומטמים. גם חברת הכנסת פינטו כבר סיפקה התבטאות אומללה על ראש האופוזיציה ביום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, והערב (א'), 

עמיחי שיקלי, חבר הכנסת של ימינה שהצביע נגד התקציב, סיפר בעבר בראיון לאיילה חסון על המאבק שהוא מתכוון לנהל נגד החלטת המפלגה להכריז עליו כפורש, הכרזה שתמנע ממנו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת בתוך רשימה קיימת כך שהוא יוכל להתמודד רק אם יקים מפלגה חדשה. 

בראיון שהעניקה לעודד בן עמי בחדשות 12, אמרה פינטו על חברה לסיעה, "אם זה היה תלוי בי, הייתי מכריזה על עמיחי שיקלי כפורש ביום שהצביע נגד הקמת הממשלה". עוד הוסיפה כי הוא כמו "וירוס בכנסת". למרות שבן עמי תהה על המונח, המשיכה פינטו בדבריה, "וירוס, וירוס בכנסת ישראל. מנסה להכתיר את עצמו בכוח. מזעזע את המערכת הפוליטית בלי להביא שום הישגים. תראה לי דבר אחד שהוא עשה בשביל הציבור. ולדעתי צריך להכריז עליו כפורש כבר אתמול". 

עמיחי שיקלי

עמיחי שיקלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נציגי האופוזיציה במליאה לא נותרו אדישים למאבק של המפלגה שהעומד בראשה הוא גם ראש הממשלה. חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד אמרה בתגובה, "‏עמיחי היקר, הלוואי היית מדביק עוד כמה בוירוס הזה. אל תתרגש מהם, אתה החיסון". 

גם שמחה רוטמן, חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, הגיב ובחר להשתמש במילותיו של אביר קארה. "מפלגה של מטומטמים. קצת רחמים", כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, "אנחנו לא עומדים בקצב. תנו למצות משבר אחד לפני שתנחיתו עלינו עוד התבטאות הזויה". 

ביום הזיכרון לראש הממשלה המנוח צייצה פינטו,  "לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר", התבטאות שגררה גל תגובות זועמות. ביום למחרת עלו פרטים נוספים באשר לאותה אמירה. משתמש אנונימי בטוויטר, one of us, העלה תיעוד מהרשת החברתית, בו נראה כי הוא צייץ את אותו התוכן בדיוק, עם המילים המדויקות, 20 דקות לפני שעלה בחשבון הטוויטר של חברת הכנסת פינטו. 

"לא יודע מי יועצי התקשורת שלך או כותבי הסושייל", הוא כתב, "אבל לגנוב ציוץ שלי עשרים דקות אחרי שכתבתי אותו, זה לא נחמד". שרת הפנים איילת שקד הגיבה על תוכן דבריה של חברתה למפלגה וכתבה: "הציוץ של חברתי ח״כ שירלי פינטו שהובן כאילו לנתניהו ישנה אחריות למעשה הנתעב של הרוצח המנוול לא נוסח נכון, ואני שמחה שהיא מחקה את הציוץ". 

פינטו מחקה את הציוץ, ומיהרה לאחר מכן לפרסם מסר מרגיע יותר. "הוצאתם את הדברים מפרופורציות, בסוף זה יום חשוב שנוגע בפצעים העמוקים בחברה הישראלית. רצח לא עניין של ימין ושמאל", היא כתבה אבל לא חזרה בה מדבריה. "נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד רה"מ, נגד שרת הפנים והממשלה. לנתניהו אין בעיה לחבק בביתו את איציק זרקא שעומד מול הבית של רה״מ בנט וקורא לו "בוגד" ועוד להטיף על הסתה".