עמיחי שיקלי נגד ימינה: "אנהל מאבק"

הקרע בין חברי ימינה לחבר הכנסת עמיחי שיקלי צפוי להגיע לשיא חדש במידה ויוכרז כפורש על ידי שותפיו לשעבר | שיקלי מתכנן להיאבק בהחלטה שיכולה לפגוע בו קשות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/11/21 19:37 ב בכסלו התשפב

עמיחי שיקלי נגד ימינה: "אנהל מאבק"
ח"כ שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם הצבעתו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי מסיעת ימינה נגד חוקי התקציב, התגברו הדיווחים על כוונתם של החברים לשעבר במפלגה להכריז על שיקלי כפורש. שיקלי מצהיר כבר חודשים ארוכים כי בבחירות הבאות לא יהיה חלק מסיעת ימינה אך הכרזה עליו כפורש עשויה לפגוע בו קשות. הערב (ש') מגיב שיקלי לדיווחים.

שיקלי שמודע לכוונת השותפים לשעבר אמר הערב בראיון לאיילה חסון, "אני מתכוון לנהל מאבק בהחלטה של 'ימינה' להכריז עלי כפורש". שיקלי יודע כי הכרזה כזו מצדה של סיעת ימינה לא תאפשר לו להתמודד בבחירות הבאות בתוך רשימה קיימת, והוא יוכל להתמודד רק ברשימה חדשה, דבר שיפגע בסיכוייו להכנס לכנסת הבאה.

בראיון שהעניק שיקלי לחדשות כיפה התייחס הח"כ הסורר של ימינה לשאלה אם הוא מתכוון להקים מפלגה חדשה ואמר כי עוד מוקדם לדבר על זה. "התקציב הזה הוא מאוד מסוכן בעיקר בדלל אותם 35 מיליארד שקלים לחברה הערבית. תקציב שמנוהל על ידי סיעת רע"מ שהם הכוח הכי חזק בחברה הערבית בזכות התקציב הזה, אם הוא יעבור. כפי שנחשפנו לאחרונה הם משתפים פעולה עם עמותת 'סיוע 48' שמרבית חבריה ברשימת רע"מ. צריך להבין, במקום שהחברה הערבית תתחזק מהתקציבים האלו עם הייטק ושירות אזרחי אנחנו נראה הקצנה". הוסיף שיקלי בראיון.

שיקלי נשאל אם בקואליציה פנו בבקשה שיתמוך בכל מקרה בתקציב אפילו בחלק מההצבעות וענה: "לא. עיקר המאמץ שלהם היה מול הרשימה המשותפת במרחב האנטי ציוני, עם תקציבים שהציעו להם, שם הקואליציה מושקעת, הי לא משקיעה במי שהם יודעים שלא יתמוך בהם. מפלגות הקואליציה נעלמו. הרומן בין מפלגת העבודה לציונות נגמר".


(שיקלי בראיון לחדשות כיפה).