גפני נגד בנט: "בגד במדינת ישראל; איש מהזן הנחות ביותר"

הרוחות הסוערות נמשכות: בראיון שנתן חבר הכנסת משה גפני הוא מאשים במילים קשות את ראש הממשלה נפתלי בנט ומפלגת ימינה. התקציב צפוי לעבור ביום שישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/21 19:56 כז בחשון התשפב

גפני נגד בנט: "בגד במדינת ישראל; איש מהזן הנחות ביותר"
גפני, מילים קשות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע כניסת הקואליציה לישורת האחרונה באישור התקציב ומחאת הימין כנגד הממשלה תוקף חבר הכנסת משה גפני את חברי הממשלה. כזכור, אתמול מתח ביקורת יושב ראש יהדות התורה על 'תקציב החתולים' ואמר  "אני לא מבין בחתולים, אבל זו פעם ראשונה שאני רואה שכלבים נותנים משהו לחתולים".

"הם עשו מעשה שלא יעשה, הם לקחו את הציבור המסורתי שנמצא בימין ופגעו בו פגיעה שאי אפשר לתאר אותה. זה נורא ואיום" אמר גפני על ימינה בראיון בכיכר השבת, ומוסיף:  "אחרי הבחירות לא תהיה 'ימינה', הם לא עוברים את אחוז החסימה. אי אפשר לשקר לכל העולם. הם פירקו את הימין". על בנט לא חסך גפני במילים ואמר כי הוא בגד במדינת ישראל וכי הוא ישלם את המחיר.

על התקציב אומר גפני כי מעתה ואילך לא יתחייס להתקפות התקשורת על "הסחטנות" החרדית: "לא מעניין אותי מה שיתקפו, מה שיגידו, לא מעניין אותי שום דבר. מה שקורה עכשיו מעמיד אותנו חברי הכנסת החרדים, הכל יהיה בבסיס, כל מה שקשור למגזר החרדי".

על הפרסום כי מנסור עבאס מתכנן להעביר מאה מיליון שקלים לחרדים אומר גפני כי "אני לא בא לבקש תרומות ונדבות ממנסור עבאס, תודה רבה - אמר אמירה יפה, אני לא רוצה שהוא ייתן לי כסף כדי שאני יפתור את הבעיות. אני בכלל לא בטוח שהוא יכול לתת את הכסף".

מחר בערב, עם המעבר של המליאה להצבעות על חמשת חלקי התקציב, צפויים להסתיים הדיונים שנפתחו הבוקר. הטקס יסתיים רק ביום שישי בבוקר, עד אז חברי הכנסת בכוננות שיא.