סער תומך בתכנית לפיד? "הייתי רוצה לטפל בחמאס בתמורה למהלך כלכלי"

שר המשפטים גדעון סער התייחס היום למצב הביטחוני המתוח ואמר כי כניסה קרקעית לרצועת עזה זו אפשרות | סער שיבח את הממשלה ואמר: "חיונית כדי לשים קץ למלחמה של השנאה הישראלית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/09/21 16:47 ח בתשרי התשפב

סער תומך בתכנית לפיד? "הייתי רוצה לטפל בחמאס בתמורה למהלך כלכלי"
סער., צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שר המשפטים גדעון סער הגיע היום לכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן והתייחס למצב הביטחוני ברצועת עזה, סער לא שלל פעולה קרקעית ואמר כי היה מעדיף מהלך כמו שהציע לפיד של שקט תמורת סיוע כלכלי אך הוא לא ריאלי.

רצועת עזה שוב מטריד את ישראל והשבוע נורו רקטות לעבר יישובי הדרום שלושה ימים ברציפות, סער אמר על עזה, "אנחנו צריכים להמשיך במדיניות של סבבים, לשאוף לשקט תעשייתי. לא, יכול להיות מאוד שנחליט בעיתוי שנמצא אותו כנכון לחרוג מהפרמטרים שאפיינו את העימותים עד עכשיו".

סער הפתיע ואמר כי: "כניסה קרקעית לרצועת עזה זו אפשרות. אני חושב שבשומר החומות היו הישגים, ושיש פער גדול בין הבניין המעשי לתודעתי. אני לא רוצה להגיד מראש מה יהיו דפוסי הפעולה הצבאית שלנו. בטווח הזמן הנראה לעין אני לא רואה פתרון של הבעיה".

על הפשיעה במגזר הערבי אמר סער: "מדובר בפשיעה מאורגנת שהולכת ומשתלטת על ענפים כלכליים, חודרת לרשויות המקומית ומולה המדינה צריכה לצאת למערכה, דבר שהוזנח במשך שנים ארוכות. היום הנושא הזה מטופל ברצינות, החקיקה הראשונה שהבאנו הייתה על סחר ואחזקה בנשק בלתי חוקי אבל אנחנו נביא חקיקה בחורף".


(סער בוועדה לבחירת שופטים).

סער החמיא לממשלה בה הוא חבר, "הקואליציה הקודמת כללה 73 ח"כים, היא התקיימה שבעה חודשים ולא העבירה תקציב. הנוכחית יותר הטרוגנית מהקודמת, אבל היא רוצה להתקיים. סער הוסיף: "הקואליציה הזו שונה מכל מה שהתרגלנו והיא חיונית כדי לשים קץ למלחמה של השנאה הישראלית ולאחדות הזו. רבים הטילו ספק ביכולת של הממשלה לשרוד וכעת נראה שהיא עושה את העבודה, יש תקציב ודברים אחרים".