כסיף: "שום חומה לא תמנע מהעם הפלשתיני את שחרורו מהדיכוי הרצחני"

ח"כ עופר כסיף התבטא בעקבות הבריחה ועורר סערה ברשת, ח"כ בן גביר תקף: "מישהו חשב שחברות של האחים המוסלמים בממשלה תשפיע לטובה ובנט יוכל לפעול?"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/09/21 22:13 ב בתשרי התשפב

כסיף: "שום חומה לא תמנע מהעם הפלשתיני את שחרורו מהדיכוי הרצחני"
עופר כסיף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המצוד אחר המחבלים שברחו נמשך וחברי הכנסת מגיבים למחדל. בזמן שצה"ל מתמקד בחיפושים באזור הצפון, הפוליטיקאים מעוררים סערה. ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת דיבר על "החופש" וח"כ איתמר בן גביר הציע להפציץ את ג'נין.

ח"כ כסיף שמוכר בהתבטאויות החריגות שלו כמעט ושיבח את הבורחים. כסיף כתב על הבריחה "נפש האדם שואפת לחופש. גם הנפש הפלשתינית". על המהומות בבתי הכלה כתב: "שום חומה או נקמנות מצד הכובש – בקציעות או בשאטה, בגדה, בעזה או בירושלים המזרחית – לא ימנעו מהעם הפלשתיני את המשך מאבקו הצודק לחופש, את סיום הכיבוש ואת שחרורו מהדיכוי הרצחני שמפעילה עליו ישראל".

שר הביטחון בני גנץ שיתף את אזרחי ישראל בנעשה מתחת לפני השטח. עם צאת החג כתב גנץ: "‏לאורך החג קיימתי שורה של שיחות והערכות מצב בעקבות אירוע בריחת המחבלים והשפעותיו. צה"ל פועל עם כלל הכוחות במטרה להביא ללכידתם, והסגר על התנועות מאיו"ש יימשך. מערכת הביטחון וצה"ל, יחד עם השב"כ, המשטרה וכלל הגורמים ימשיכו במאמץ לשים יד על האסירים, לצד שמירה על הביטחון בכל החזיתות".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף היום את הממשלה והאשים את השרים בחסר לקיחת אחריות "שוב אין סיעתא דשמיא, דברים שהיו מובנים מאליהם כמו שמירה על אסירים ביטחוניים הופך להיות נושא למחדל בלתי רגיל, מבלי שיש מי שנושא באחריות על מה ולמה, וכיצד האסירים הללו ברחו". אמר גפני והוסיף: "כל דבר שהממשלה הזאת אחראית עליו אין לו הצלחה. כולם יודעים מה היה קורא אם המחדל החמור הזה היה מתרחש חס וחלילה בממשלה הקודמת".

בתגובה להתפרעויות האסירים ושריפת התאים אמר ח"כ איתמר בן גביר: "מערכת הביטחון צריכה ללמד לקח אסירים ביטחוניים ששורפים את מתקני הנופש שהם חיים בהם, ולתת להם לסבול בתאים  שאותם הציתו ולחלט מהם את הכסף שהופקד על שמם לכיסוי הנזקים".


(עם דם על הידיים: אלה המחבלים שברחו מכלא גלבוע)

ח"כ בן גביר הוסיף: "שתיקת בנט מדליקה מנורה אדומה כשהפחד מפני מנסור עבאס חבר קבוצת הווצאפ של האסירים המחבלים, משפיע על קבלת ההחלטות וגורם לכאוס במדינה. אם מישהו חשב שחברות של  אחים המוסלמים בממשלה תשפיע לטובה ובנט יוכל לפעול, התבדה,  המהומות וההתפרעויות מוכיחות  את ההיפך".

עוד הוסיף ח"כ בן גביר על בריחת המחבלים: "לא להכניס חיילים כדי ללכוד את המחבלים, אלא להפציץ מהאוויר. ג'נין, טולכרם, או איפה שלא יהיו. אסור לסכן חיילים בכניסה רגלית, אלא להוריד את הבניין מהאוויר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן