לפיד תומך בשתי מדינות | סילמן: "לממשלה הזאת יש קווים ברורים, אני לא מודאגת"

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ אומר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות ומבין שבהרכבה הנוכחי של הממשלה מהלך כזה אינו אפשרי, אך מדגיש: "כשאהיה ראש הממשלה יכול להיות שהמצב ישתנה" | יו"ר הקואליציה: "יש נושאים במחלוקת, כרגע הם לא על השולחן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/08/21 08:29 יב באלול התשפא

לפיד תומך בשתי מדינות | סילמן: "לממשלה הזאת יש קווים ברורים, אני לא מודאגת"
לפיד וסילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, התראיין אמש לשלושת ערוצי החדשות הגדולים והתייחס למספר נושאים. בדבריו התייחס גם לסכסוך הישראלי-ערבי. זו אינה הפעם הראשונה שלפיד מביע תמיכה בפתרון שתי המדינות, אך זו הפעם הראשונה שהדברים נאמרו מאז הוקמה ממשלת בנט-לפיד: "זה לא משהו שיקרה בממשלה הנוכחית, בהרכב הנוכחי. כשאהיה ראש הממשלה יכול להיות שהמצב ישתנה. יש דיאלוג איתם, היחסים מורכבים", אמר ב"כאן חדשות". 

https://www.youtube.com/results?search_query=%D7%99%D7%90%D7%99%D7%A8+%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%93
(לפיד בריאיון)

יו"ר הקואליציה עידית סילמן מימינה, הגיבה הבוקר (ו') לדבריו של לפיד בריאיון ב"כאן רשת ב": "צריך לזמן לעשות את שלו. יש נושאים שיש עליהם מחלוקות, אבל כרגע הם לא על השולחן. לממשלה הזאת יש קווים מאוד ברורים ולכן בנושאים האלה אני לא מודאגת".

גם חברו של לפיד ליש עתיד, שר החקלאות עודד פורר, הגיב לדבריו השנויים במחלוקת: "אנחנו עסוקים כרגע במדינת ישראל ולא בחזון של מדינה כזו או אחרת. בממשלה הזאת זה לא בראש סדר העדיפויות".

נזכיר כי בסוף החודש שעבר נפגש מלך ירדן עבדאללה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, ואמר באותו נושא: "אולי זו לא הממשלה האידאלית לפתרון שתי המדינות שהוא הפתרון האידאלי בעיניי, אבל הכי חשוב זה לגרום לפלשתינים ולישראלים לתקשר שוב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן