סמוטריץ': בנט טומן את הראש בחול, אלו הצתות של ערבים

השריפות בהרי ירושלים טרם כובו ובציונות הדתית תוקפים את ראש הממשלה ומאשימים את ערביי ישראל בהצתות מכוונות | סמוטריץ' תקף: ההצתות הן טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/21 13:35 ח באלול התשפא

סמוטריץ': בנט טומן את הראש בחול, אלו הצתות של ערבים
סמוטריץ', צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

שריפת הענק ביער ירושלים מציתה אש בשדה הפוליטי. אחרי שאתמול האירוע הקשה הביא לעימות בין בן גביר לחבר הכנסת מהמשותפת, יו"ר הציונות הדתית התייחס לאירועים והאשים את המערכת בהשתקה של טרור הצתות נרחב.

"עצוב", אמר סמוטריץ' בפתח דבריו בריאיון שהעניק ל103FM. "נדמה לי שבנט פעם אמר 'מי שאוהב את הארץ הזאת, לא שורף אותה', ומטעמי זהירות, עד שיתברר, לא נתעלם מכך שיש פה גל הצתות. את ההצתות האלו מבצעים ערבים. הוסיף סמוטריץ' ותקף: "ברור שאלו הצתות של ערבים. יש בעניין השתקה והסתרה, ומבקשים לטמון את הראש בחול כמו יען, ולא מספרים לנו שיש ערבים שהם שותפים לגרועים שבאויבנו ומנסים להילחם בנו".

סמוטריץ' הוסיף והאשים את החברה הערבית: "ההצתות הן טרור לכל דבר ועניין. הוא מסכן חיים, גורם להשקעת משאבים עצומים וגורם לנזקים ושיקום של עשרות שנים. לצערנו, המערכת לא מתייחסת לזה כטרור, לא מפעילה את השב"כ ואנשי הביטחון כדי לתפוס את המציתים ולבוא איתם חשבון", לסיום אמר סמוטריץ': "אין לצערי מספיק מוטיבציות למערכת לשים את ידם על האנשים, ושוב זה נובע מאיזושהי הדחקה. זו פצצת זמן ביטחונית ואסטרטגית, אם לא נטפל בהם היום".


(נזקי השריפה).

חוקרי השריפות החלו לחקור את הסיבה לשריפה שכילתה לא פחות מ-17 אלף דונם, החוקרים בטוחים כי מדובר במעשה ידי אדם אך מוקדם לדעת אם מדובר בהצתה מכוונת או ברשלנות שהובילה לשריפה.