סערת גולדרייך "איום על מדינת ישראל" גלנט מגיב לפסיקת בג"ץ

אחרי שאתמול תקפו בבג"ץ את החלטתו של שר החינוך לשעבר לשלול את פרס ישראל מפרופסור גולדרייך ופסקו כי תמיכה בחרם אינה סיבה לשלול פרס ישראל, גלנט מגיב לבג"ץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/08/21 10:18 ה באלול התשפא

"איום על מדינת ישראל" גלנט מגיב לפסיקת בג"ץ
גלנט בטקס פרס ישראל , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית המשפט העליון החליט אתמול פה אחד לבטל את החלטת שר החינוך לדחות את המלצת ועדת פרס ישראל להעניק לפרופ' גולדרייך את הפרס לשנת תשפ"א בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב. בדעת רוב סברו השופטים כי תמיכה בחרם אינה סיבה לשלול את נינת הפרס. הבוקר (ו') הגיב ח"כ גלנט על ההחלטה.

גלנט שמר על קו ממלכתי אך אמר כי בג"ץ טעה, גלנט כתב כי: "אני מכבד את פסיקת בג"צ אך סבור שהשופטים טעו בפסיקתם. תנועת החרם היא איום על עצם קיומה של מדינת ישראל ועל אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. את פעילותם של תומכי תנועת החרם יש לגנות, לא להוקיר. פרופ' גולדרייך אמנם טען לצורך קבלת הפרס כאילו הוא אינו תומך של תנועת החרם, אך מעשיו העקביים לאורך שנים, כדוגמת פעולותיו (לרבות מהעת האחרונה) לקידום חרם על אוניברסיטת אריאל, הם, לכל הפחות, תמיכה דה-פקטו בתנועת החרם, במטרותיה ובשיטות הפעולה שלה, מעבר להיותם הפרה אפשרית של חוקי המדינה".

גלנט הוסיף: "אי אפשר להפריד בצורה מלאכותית, לצורך הענקת הפרס, בין גולדרייך "המדען" לבין גולדרייך "המחרים", בפרט כאשר פעולותיו של גולדרייך חותרות תחת אותה אקדמיה ישראלית שבזכותה הוא גם הגיע להישגיו המדעיים. כשמדינת ישראל מעניקה את פרס ישראל לגולדרייך "המדען", היא גם מכשירה בעיני רבים את גולדרייך "המחרים", מרפה את ידיהם של מתנגדי תנועת החרם ומהדקת את לולאת החנק על צווארה של אוניברסיטת אריאל. זו איוולת מוחלטת. לו ידעו מקימי המדינה שפרס ישראל בגין הישגים אקדמיים בתחום מדעי המחשב יוענק למדען הפועל על מנת לפגוע באקדמיה הישראלית, הם היו מתהפכים בקברם".

לסיום פנה גלנט אל שרת החינוך שאשא ביטון ואמר: "אני מקווה ששרת החינוך תפעל ביושרה, תעמוד איתנה נגד מכבש הלחצים שהופעל גם עלי בניסיון לשכנע אותי להעניק את הפרס לגולדרייך, ותקבל את ההחלטה הנכונה מבחינה מוסרית וערכית". במקביל גלנט, לחץ בשמאל על שרת החינוך שלא לשלול מגולדרייך את הפרס, חבר הכנסת מוסי רז כתב במכתב לשרת החינוך: "קורא לך להעניק את הפרס לפרופסור גולדרייך".


(גולדרייך מגיב לסערה).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן