מיקי זוהר: "חלק גדול מהממשלה הזאת הם מכחישי קורונה"

מיקי זוהר תוקף את טיפול הממשלה בגל הרביעי של הקורונה: "אם הממשלה הזו לא תעשה איזו פעולה, יהיו 65,000 נפטרים". | יולי אדלשטיין, שובר שתיקה ולא חוסך ביקורת: "העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/08/21 16:43 ג באלול התשפא

מיקי זוהר: "חלק גדול מהממשלה הזאת הם מכחישי קורונה"
מיקי זוהר, צילום: Hadas Parush/Flash90

אמש (ג') הגיעה שרת הפנים איילת שקד לראיון באולפן "חדשות 13". במהלך הריאיון התבטאה שקד בצורה שעוררה זעם רב בציבור. "לקחנו החלטה לא פשוטה אבל אסטרטגית, לחיות לצד הקורונה בהבנה שיש חיסונים. לחסן. לדעת גם להחיל חולים קשים, גם להכיל מתים, כי זו מגפה ובמגפה אנשים מתים. זה קורה כרגע בכל העולם". 

חבר הכנסת מיקי זוהר הגיע היום לאולפן חדשות 12, והגיב בחריפות על דבריה של שקד: "חלק גדול מהממשלה הזאת - מכחישי קורונה. הם סבורים שהקורונה היא לא ביג דיל ולא צריך לעשות שום פעולה אסרטיבית כנגד הנגיף המסוכן הזה. לכן, נפתלי בנט, איילת שקד וגורמים בממשלה הזו שאולי כן רוצים לטפל, לא יכולים. אוזלת היד של הממשלה מביאה לאסון גדול". 

בהמשך התייחס זוהר לאלפי המתים מהנגיף בתקופת שלטון נתניהו: "נכון, גם אצלנו היו נפטרים רבים, 6,500. אבל לממשלה הזו, אם היא לא תעשה איזו פעולה, יהיו 65,000 נפטרים. כי ההתנהלות שלהם היום מזכירה את ההתנהלות הבריטית בתחילת משבר הקורונה, שסברה שצריך אולי לייצר חיסון עדר. התוצאות הן מאות אלפי אנשים הלכו לעולמם מהנגיף המסוכן הזה". 

אדלשטיין

אדלשטיין. צילום: פלאש 90

חברו לליכוד, שר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין, שמר על שתיקה בכל הקשור לטיפול הממשלה החדשה בנגיף, אך היום, בחשבון הטוויטר שלו, תקף בצורה קשה את הממשלה: "העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה. התאפקתי. לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי. ביקשתי להביע דעה ע״פ המעשים ולא על פי האנשים. התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב, נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגיפה".

עוד הוא כתב: "מדינת ישראל יכולה להכיל בעיות כלכליות ולסייע לנפגעים, אבל אנחנו לא יכולים להכיל את המתים. אי אפשר להחזיר את המתים לחיים, או לזלזל בסבלם של החולים, בעיקר הקשים". 

לסיום כתב אדלשטיין כי ההישגים שנבנו בעמל רב בתקופת כהונתו קורסים. "ההתדרדרות הגורפת במדדי התחלואה מעידה על חוסר מנהיגות. חייבים להגביר את קצב החיסונים, להגיע לכל מגזר ויישוב, לחזק את צוותי הרפואה, לזרז את המענה לתוצאות הבדיקות ולאפשר להיבדק במהירות".