צוח"כים איתכם "אדוני היושב ראש": הטריק של סמוטריץ'

לאחר שחברו לסיעה איתמר בן גביר הורד בכוח מהמליאה כיוון שסירב לפנות לאחמד טיבי בתואר אדוני, סמוטריץ' מצא שיטה חדשה לשמור על עמימות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/08/21 10:28 כו באב התשפא

"אדוני היושב ראש": הטריק של סמוטריץ'
צילום: סמוטריץ', שומר על עמימות

לא אחת חברי הכנסת נדרשים ליצירתיות גבוהה בעבודתם בבית הנבחרים, כמו גם ליכולת גמישות ותמרון. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, הפגין אתמול (ג') יכולת ציורית מרשימה למדי כאשר עלה לנאום על הדוכן. 

לאחר שחברו לסיעה, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הורד בכוח מהדוכן כיוון שסירב לקרוא לחבר הכנסת אחמד טיבי אשר ישב על כיסא היו"ר אדוני, סמוטריץ' לומד מטעויות. בראשית דבריו אתמול, הוא פתח במילה: "אדוני" ומיד מיהר לסייג "היושב בשמיים", אחר כך המשיך ופנה ליושב ראש ולשאר החברים שנכחו באותה שעה במליאה.

אחר כך יו"ר הציונות הדתית גם הסתבך מעט עם המיקרופון וטען כי הוא לא מיועד לגובה 1.65, חבר הכנסת טיבי השיב לו בהומור: "תאר לעצמך שמאי גולן עמדה כאן". 

בשבוע שעבר, בזמן שח"כ אחמד טיבי ישב על כיסא יושב הראש, תקרית חריגה התרחשה. בתיעוד מתוך המליאה ניתן לראות את ח"כ איתמר בן גביר מורד בכוח על ידי סדרנים מבימת הכנסת בזמן שהוא מתנגד בכל כוחו.

הסיבה להזעקת הסדרנים היא שבן גביר אמר בפתח דבריו: "ברשות יו"ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה". לאחר מכן טיבי שניהל את הישיבה קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו אדוני. בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת אך טיבי טען כי מדובר בהוראות יו"ר הכנסת. בן גביר הגיב לאחמד טיבי: "אתה לא אדוני, אתה מחבל, אתה לא צריך להיות פה".

בן גביר סירב לעזוב את המליאה, ובסופו של דבר הוצא על ידי המשמר. בן גביר מסר בתגובה: "אחמד טיבי הוא מחבל, שנתן למאבטחים הוראות בניגוד לסמכותו. זה לא יעבור בשתיקה, נפנה לוועדת האתיקה נגד טיבי וכבר הערב פניתי ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה להדיח את סגן יושב ראש הכנסת חבר הכנסת טיבי". בהמשך הוציא טיבי את אורית סטרוק מהמליאה וקרא לעברה: "תשתקי".

דקות לא רבות לאחר שהוריד את בן גביר, נ‏משכה הדרמה כשטיבי קרא לח"כ אורית סטרוק: "תשתקי!" והוציא אותה מהמליאה.