סמוטריץ' לקואליציה: הורידו הצעת חוק לפתיחה בחקירה פלילית נגד חיילים

יו״ר הציונות הדתית ביקש לבטל את הצעת החוק הממשלתית הלילה: "זהו עוול מוסרי נורא שיפגע במוטיבציה של הלוחמים וממילא בביטחון ישראל". גם חברו לסיעה, ח"כ בן גביר תקף: "מקום לתת גב לחיילים רוצים להכביד עליהם"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 03/08/21 21:10 כה באב התשפא

סמוטריץ' לקואליציה: הורידו הצעת חוק לפתיחה בחקירה פלילית נגד חיילים
צילום: פלאש 90

במהלך הלילה אמורה לעלות במליאת הכנסת הצעת חוק ממשלתית שמבקשת להקל את תהליך פתיחה בחקירה פלילית נגד חיילי צה״ל בשל פעילות מבצעית. יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ' תקף את הקואליציה וקרא: "שיא חדש של חרפה בממשלת בנט-עבאס".

עוד תקף: "מי שדיברו שנים על הצורך להעניק גיבוי ללוחמי צה"ל ומפקדיו ולמנוע משפטיזציה ופליליזציה של פעילות מבצעית מביאים הלילה את החוק להפקרת חיילנו ולהעמדתם לדין. זהו עוול מוסרי נורא שיפגע במוטיבציה של הלוחמים וממילא בביטחון ישראל". לסיום קרא: "אני קורא לאנשי הקואליציה להתעשת, להוריד מיד את החוק מסדר היום ולהודיע על גניזתו לאלתר".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הצטרף גם הוא לביקורת: "מי שפועל להפליל את חיילי צה"ל פוגע בחיילים שמוסרים את נפשם למען בטחון המדינה. במקום לתת גב לחיילים שמוסרים את חייהם בפעילות מבצעית למען המדינה, רוצים להכביד עליהם בחקירות פליליות כדי לכבול את ידם ולתת פרס לטרור.  באזיקים צריכים לכבול את תומכי המחבלים שסוחטים את המדינה על חשבון השכבות החלשות". ח"כ בן גביר הוסיף: "ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את מדינת ישראל והפעם פוגעת בחיילי צה"ל".