חוק הדיינים עבר | גפני: "המתים עכשיו מהקורונה, זה נפתלי בנט הרוצח שלהם"

שבועיים אחרי שנפל בגלל טעות אנוש והביך את הקואליציה, הלילה עבר חוק הדיינים בקריאה שניה ושלישית, גפני יצא למתקפה ותקף בחריפות את ראש הממשלה אותו האשים בתמותה מקורונה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/07/21 07:18 יט באב התשפא

חוק הדיינים עבר | גפני: "המתים עכשיו מהקורונה, זה נפתלי בנט הרוצח שלהם"
גפני, מילים קשות., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לילה סוער במליאת הכנסת, הקואליציה רשמה הישג ובאופוזיציה תקפו במילים קשות מאוד. באיחור קל ובעקבות התעקשותה של מפלגת ימינה חוק הדיינים עבר הלילה במליאת הכנסת ברוב של 59 תומכים מול 54 מתנגדים. במהלך הפיליבסטר בניסיון להפיל את החוק עלה ח"כ משה גפני מיהדות התורה ותקף את בנט במילים קשות במיוחד.

במהלך נאומו התקיף, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, קרא לבנט "רוצח" והתייחס לתחלואה ה'קשה שנמצאת בעלייה. "אלו שמתים עכשיו מהקורונה, זה נפתלי בנט. הוא הרוצח שלהם, הוא זה שגורם לאנשים למות." אמר גפני מעל בימת הכנסת.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי, ביקש ממנו לחזור בו מהאמירה הקשה וגפני ריכך מעט ואמר: "הוא אשם באלו שמתים עכשיו מהקורונה. זה בסדר? דיברו נגד ח"כ נתניהו, הוא הביא חיסונים, הגענו לתחלואה אפסית. עד שהגיעה הממשלה הנוכחית והגענו כמעט ל-2,000 נדבקים ביום. אין לו סיעתא דישמיא."

כאמור, חוק הדיינים אותו יזם השר מתן כהנא עבר במהלך היום, החוק של כהנא קובע שמחצית מהוועדה תורכב מנשים, המשמעות היא שש"ס ויהדות התורה לא יוכלו לשלוח נציג על תקן חבר הכנסת, היות ואין נשים במפלגות שלהם, והאופוזיציה תשלח נציגה ממפלגות אחרות. הצעת החוק צפויה לעבור בפה אחד בממשלה, ובכך ישתנה מאזן הכוחות בוועדה הקרובה. נציגי הממשלה, הכנסת, לשכת עורכי הדין והטוענת כולם יהיו מהמגזרים החילוניים והדתיים, מה שיותר רק ארבעה חרדים בוועדה, הרבנים הראשיים ושני הדיינים. 

הפגיעה בכוח הציבור החרדי הביאה את גפני לתקוף במילים קשות כל כל, בהמשך דבריו אמר גפני:  "איפה כל אלו שטענו שביבי אשם באנשים שמתו? אני חוזר ואומר, בנט אשם! לא להאמין במה הממשלה הזו עוסקת, במה היא מטרידה את האזרחים. מעניין אותם למנות את אנטיוכוס לחבר בוועדה למינוי דיינים. אה, כן, את מתן כהנא."

לסיום יצא גפני נגד ח"כ גלעד קריב ואמר: "יו"ר ועדת חוקה שדיבר פה, לא היה לו מה לדבר, הוא הביא חוק של גן ילדים. הוא דיבר נגדי ונגד כמה ח"כים. רציתי לבקש להגיב, אבל הוא לא ראוי שאני אמסור הודעה אישית כנגדו. לא נעלבתי. הוא כמו אוויר בשבילי."