בנוכחות רוה"מ נאום החמוצים 2.0: בנט ונתניהו מתקוטטים במליאה

ח"כ מלכיאלי אסף 40 חתימות וחייב את בנט להשתתף בדיון חירום על מחדל נתב"ג בליאת הכנסת. חברי האופוזיציה משמיצים את בנט זה אחר זה. בנט ענה: "אתם חמוצים". נתניהו: "בנט הוא בובה, לפיד הוא רוה"מ האמיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 18:02 ג באב התשפא

נאום החמוצים 2.0: בנט ונתניהו מתקוטטים במליאה
בנט עונה להאשמות האופוזיציה, צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

האופוזיציה כינסה נאום חרום וחייבה את בנט להתייצב במליאה לכינוס סביב מחדל נתב"ג והתפשטות הווריאנט ההודי. ח"כים מימין עלו בזה אחר זה לתקוף את בנט שנאלץ לשמוע את ההאשמות הקשות. ח"כ אמסלם הצביע לעברו וקרא: "שקרן ונוכל".

מליאת הכנסת התכנסה היום (ב')  ח"כ דודי אמסלם הוצא על ידי מיקי לוי, לאחר שהצביע על בנט ואמר: "מישהו בציבור מאמין לו? שקרן ונוכל בבסיס". יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר לבנט בזעם: "נפתלי, זו השיחה הראשונה שלנו פנים מול פנים מאז שהפנית עורף לכל שותפיך למחנה, לממשלה, לציבור שלך, לבוחרים שלך ולאמת שלך".

בנט על לנאום בתגובה להאשמות הקשות ונאם בצעקות לעבר חברי האופוזיציה: "אתם החמוצים החדשים" בהמשך נאומו אמר בנט : "מישהו פה ברח? איפה הוא? לא צריך לפחד. אני יושב פה והקשבתי בקשב רב לנאומים המעמיקים והמחכימים של ח״כ גלנט, של ח״כ סמוטריץ, של ח״כ גלית דיסטל, והתמונה הולכת ומתבהרת  ח״כ נתניהו, ח״כ דיסטל וסמוטריץ, הפכתם לחמוצים החדשים. 
את מה שאתם הזנחתם - אנחנו מתקנים, ואתם החמוצים החדשים. ח״כ יריב לוין, ח״כ מאי גולן, ח״כ ניר ברקת, נכנסתם כ״כ מהר לתפקיד החמוצים שגם כשאתם רואים דברים נפלאים קורים אתם לא יכולים לפרגן.

בנט המשיך לנאום והחל לתקוף את יו"ר האופוזיציה. בנט אמר כי: "ח״כ נתניהו פחד, שבוע אחרי שבוע, לקיים מצעד דגלים, והוא דחה ודחה ופחד ואז קיימנו. קיוויתי לראות מחירות כפיים. כלום. רק קיטרתם.
כי אתם החמוצים החדשים. אחרי שנה וחצי שח״כ ביבי נתניהו וח״כ מירי רגב יצאו את מחדל המוטציות עם 6,430 מתים ואנחנו תוך שבועיים, השרה מרב מיכאלי, השר ניצן הורוביץ, השר בני גנץ ואני - סגרנו את זה. קיוויתי לראות מחיאות כפיים, ורק חמיצות״.

נתניהו עלה לנאום אחרי בנט והחל לתקוף את הממשלה החדשה. נתניהו אמר בנאומו: "יש לי שאלה אחת בשם אזרחי ישראל לממשלת ההונאה של בנט ולפיד: איך הצלחתם בזמן כל כך קצר לקלקל כל כך מהר את ההצלחה שלנו במאבק נגד הקורונה? מסרנו לכם מדינה במצב הטוב ביותר בעולם. הוצאנו את ישראל מהקורונה מהר יותר מכל מדינה אחרת. ומה עשיתם עם ההצלחה שלנו? הם בעטו בדלי המלא. ביום חילופי הממשלה היו בישראל תחת הנהגתנו פחות מחמישה חולים ביום, היום יש כבר 500. פי מאה. סגרנו מחלקות קורונה ואתם פתחתם מחלקות קורונה. אנחנו הורדנו את המסיכות ואתם החזרתם אותן.

למען השם, מה אתם עושים מול התפרצות הקורונה? אתם לא עושים כלום. איך בנט קורא לזה - בלימה רכה. זו בלימה ריקה מתוכן, ממעשים ומנהיגות.

הדבר היחיד שיש לכם זה סלפי וציוצים. במקום לקבל החלטות אתם יודעים רק להצטלם. רק חודש אחד עבר וכבר יצרתם שלושה מחדלים ענקיים. נתב״ג - אנחנו סגרנו את שדה התעופה למעט כניסת אזרחים ישראלים שחוזרים הביתה. הממשלה שלכם הפקירה את הגבולות ובמקום לבלום את הוריאנט ההודי אתם עשיתם איתו סלפי בנתב"ג.

המחדל השני שלכם זה החיסונים. עבדנו סביב השעון כדי להביא מיליוני חיסונים. אתם אז הסברתם שלא יהיו חיסונים ולא צריך אותם. קראתם לפתוח הכל. אני אמרתי שהפתרון היחיד לקורונה זה החיסונים. לא הפסקתי להילחם על הבאת עוד ועוד חיסונים גם כשפעלו נגדי מתוך הממשלה. בזכות העשייה שלנו החזרנו את ישראל לחיים ובזכות הכישלון שלכם אנחנו צריכים לשבת עם מסיכות עכשיו בכל מקום סגור בישראל.

ויש עוד מחדל - אצלכם הספין הוא חזות הכל. מה שחשוב זה רק הכותרת בעיתון. התקשורת מלטפת את הממשלה. שום ליטוף לא יסתיר את המחדלים שלכם. במקום להגדיל את מספר התקנים למערכת הבריאות אתם מבטלים את מאות התקנים שהבאנו. אתם לא מבינים שאנחנו עומדים בפני התפרצות? הכתובת על הקיר. אין חיסונים, אין תקנים, אין תן ירוק, אין אכיפה. ולמה?

לממשלה הזאת אין דרך ואין מנהיגות. יש לה רק ספרון עם שם יומרני איך לנצח מגיפה כשבפועל קורה בדיוק ההפך. אגב אני לא יודע למי באים בטענות על כך - למחבר האמיתי או למי שהעתיק ממנו".

 יו"ר רע"ם מנסור עבאס עלה גם הוא לנאום ואמר: "זו פעם ראשונה שמפלגה ערבית משתתפת בקואליציה, היסטוריה. אנחנו מסתכלים קדימה ומנסים למצוא תקווה לערבים וליהודים בארץ הקודש. במשך שנים רבות נתניהו ניהל את המדינה והיום הוא מתלונן היום על הדברים שהוא במו ידיו עשה. מנסים לנגח את רעם במספר סוגיות, אבל אנחנו מתנהלים בצורה ממלכתית ואחראית. פתאום היום תוקפים שמוכרים את הנגב לרע"ם. בצל ממשלת הליכוד הפשיעה גאתה בחברה הערבית .לא מצאנו מי שיקשיב, מי שיזיל דמעה".

ח"כ יואב קיש אמר כי: "אין פה ממשלת ימין. אתם לא עובדים והקבינט לא מתכנס. הרוח הנוכחת היא של יפעת שאשא-ביטון. החלטתם שכל מי שנוחת צריך יום בידוד, למה חיכיתם שבוע? ויותר מזה, במשך השבוע הזה, נוסעים נכנסים לתחנת הרכבת בנתב"ג כאחד האדם, יחד עם חיילים ואזרחים".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי, שעומד מאחורי הדיון שאל את בנט: "מה עשיתם במשך 80 יום? מה קרה לממשלה שלכם? לא ביקשתי שתצעדו בשבת, ביום חול אתם לא עובדים. צעקת לנו כשהיית באופוזיציה 'זה פיקוח נפש, אנשים מתים אתם השתגעתם'. בנט, העם לא מאמין בך ומחכה לסיום ממשלת השמאל".

ח"כ גלית דיסטאל תקפה את בנט והאשימה אותו כי שלח לה פידבקים חיוביים לאחר שבזמן שעבדה כעיתונאית שלח לה בנט הודעות בהן שיבח את תקיפותיה נגד גדעון סער. דיסטל הוסיפה ואמרה: "ראש ממששת המדטים וראש הממשלה מנסור עבאס".