ראיון עמיחי שיקלי לכיפה: "חוק האזרחות עבר שינוי מסוכן"

חבר הכנסת שיקלי שהביא להפלת חוק האזרחות ונמצא בסכנת הדחה מסיעתו משתף בתחושות בעקבות הימים הסוערים, מברך את הנשיא הנכנס וחושף כי הצביע דווקא למרים פרץ: "המחנה הלאומי לא רווה נחת מריבלין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 16:40 כז בתמוז התשפא

עמיחי שיקלי לכיפה: "חוק האזרחות עבר שינוי מסוכן"
ח"כ שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימים לא קלים עוברים על ממשלת בנט-לפיד וח"כ עמיחי שיקלי נמצא במוקד. הח"כ הסורר של ימינה שהפיל את חוק האזרחות והלילה לא הופיע להצבעה על חוק העריקים, התראיין היום (ה') לחדשות כיפה ושיתף ביחסים המורכבים עם הסיעה ששוקלת להכריז עליו כמורד.

נשיא חדש לישראל, אחרי ריבלין, מה אתה חושב על השינוי?
"אני מברך את ריבלין על כהונתו וכן מאחל להרצוג הצלחה. אני מקווה לרוח חדשה בבית הנשיא, מעט יותר ממלכתי ומאחד. שידע לתת קשב למחנה הלאומי שלא רווה נחת מריבלין." שיקלי הוסיף וחשף למי הצביע בבחירות לנשיאות: "בוז'י הוא איש מעולה. אמנם תמכתי במרים ובוזי' ידע זאת, אני עדיין מאוד מאוד מעריך אותו, הוא יהיה נשיא מעולה. לפנינו נשיא שיעשה טוב ובעיקר יחזק את הקשר עם התפוצות".

איך התחושות שאתה מקבל מהסיעה בימים האחרונים? 
"אלו ימים מורכבים אבל אני משתדל להשאיר את הדברים לגופם של עניין". אמר שיקלי והוסיף: "היה פה ויכוח עקרוני. חוק האזרחות התחיל בצורה מסויימת אבל בעקבות הלחץ של רע"מ עבר שינוי מסוכן שהביא אותי לשנות את עמדתי. יש פה דרמה פוליטית אבל היא נקודתית".

בעקבות הפיצוץ המתוקשר עם סיעת ימינה שיקלי הצהיר בראיון  לישראל היום, כי אם סיעתו תכריז עליו כפורש, הוא מתכנן להקים תנועה חדשה. שיקלי אמר כי: "אולי אקים תנועה שתמלא את הוואקום שנוצר במחנה הלאומי, תנועה ליברלית שתביא לתוכה אנשים עם עוגן אידיאולוגי ואינטלקטואלי שלא נישא ברוח. תנועה כזאת ביום מן הימים תוכל להציע את עצמה גם כרשימה פוליטית". אבל, מיהר שיקלי לבטח את עצמו, "ניתן יהיה להתפטר בסמוך להכרזה על פורש ולהתמודד לפריימריז בליכוד או במפלגה אחרת אם תהיה מפלגה עם פריימריז. מעבר לכך, יכול להיות גם שלא יעלה בידי, ושאכשל, וגם זה בסדר".