שיקלי עוקץ את בנט: "אני לא מבולבל, אתה מבורבר בניווט"

חבר הכנסת מימינה משיב לראש מפלגתו וראש הממשלה, שטען: "שיקלי מבולבל", ואומר כי בנט הוא זה שבחר לבלבל את ציבור הבוחרים: "עוד לא מאוחר לחשב מסלול מחדש ולהקים של ממשלה לאומית בדיוק כפי שהתחייבת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/07/21 16:43 כו בתמוז התשפא

שיקלי עוקץ את בנט: "אני לא מבולבל, אתה מבורבר בניווט"
ח"כ שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס מוקדם יותר היום (ג') לכישלון הקואליציה ואי ההצלחה להעביר את חוק האזרחות במליאת הכנסת. "שיקלי נקלע לבלבול, לבי איתו. שעה לפני ההצבעה הוא אמר אני לא אצביע בשום מצב בעד פתיחת השערים לכניסת פלשתינים", אמר בנט והוסיף: "האופוזיציה פגעה הלילה פגיעה ישירה בביטחון המדינה. כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות, מביבי, דרך טיבי, ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל". 

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב בשעות הצהריים לדבריו שבנט, ובעזרת קטע מתוך הריאיון שערך עמית סגל עם בנט, לילה לאחר שעלה בידי שר החוץ יאיר לפיד להרכיב ממשלה - כתב: "רוב הבוחרים מבולבלים, ״שיקלי מבולבל״. נפתלי יקר, אתה מבורבר בניווט, עוד לא מאוחר לחשב מסלול מחדש ולפעול להקמתה של ממשלה לאומית בדיוק כפי שהתחייבת".

גם בליכוד הגיבו על דבריו של ראש הממשלה מהבוקר: "שיא החוצפה של בנט. הוא מדבר על פגיעה בביטחון המדינה?! מי שהקים קואליציה חלשה שנשענת על קולות השמאל הקיצוני ומפלגות פוסט-ציוניות שלא יעשה קולות של מי שסופר את ביטחון ישראל. שיגיד לציבור את האמת - שהוא מוכן לעשות ה-כ-ל כדי לשמר את שרידותו הפוליטית". 

"בנט העדיף לנהל משא ומתן עם השמאל הקיצוני ועם האנטי-ציונים ורק שלא לדבר עם הליכוד ומפלגות הימין. במקום לדון בפתרון הציוני הפשוט שהצענו - להאריך את צו השעה בחודשיים-שלושה ואחריהם להצביע על חוק יסוד ההגירה, הוא בחר להתעלם מאיתנו. במקום, הוא ושקד המשיכו במכירת החיסול של ארץ ישראל ואפשרו את חוק השיבה". 

לסיום הדגישו במפלגה: "הליכוד דורש מהממשלה לעשות את המעשה הציוני ההכרחי והנכון שנהנה מרוב עצום בכנסת ולהעביר מיד את חוק יסוד ההגירה. החוק מהווה פתרון כולל ואמיתי לאתגר איחוד המשפחות, המסתננים והמהגרים הבלתי חוקיים".