גפני מאיים: אם חוק איחוד משפחות יעבור בעזרת ח"כים מהליכוד - אעזוב את גוש הימין

יו"ר רשימת יהדות התורה מאיים כי אם חוק האזרחות יעבור בסיוע של חברי כנסת מהליכוד הדבר עלול להוביל בסופו של דבר לפירוקו של גוש הימין. "סיכמנו שמפילים את חוק האזרחות של הקואליציה, אחרת אני לא איתם בגוש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/07/21 08:25 כא בתמוז התשפא

גפני מאיים: אם חוק איחוד משפחות יעבור בעזרת ח"כים מהליכוד - אעזוב את גוש הימין
נתניהו וראשי המפלגות החרדיות, צילום: ללא

חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, מציב אתגר חדש עבור האופוזיציה בראשות בנימין נתניהו. העיתונאי זאב קם דיווח הבוקר (ה') כי גפני מאיים בפירוק גוש הימין, אם חוק איחוד משפחות יעבור בהצבעה במליאת הכנסת בעזרת חברים מהליכוד.

גפני איים בשיחה סגורה כי אם החוק השנוי במחלוקת בימים אלה יעבור בסיוע של מי מחברי הליכוד הדבר יוביל לפירוק גוש הימין. באותה שיחה בכנסת הוא אמר: "סיכמנו שמפילים את חוק האזרחות של הקואליציה וזה מה שיהיה. אחרת אני לא איתם יותר בגוש".

משבר חוק האזרחות עדיין מאיים על יציבותה של הקואליציה. בראיון לגל"צ, אמר הבוקר חבר הכנסת עיסאווי פריג': "נכון לעכשיו מרצ - כל מרצ - לא מצביעה בעד. איך נוכל לאכול את הצפרדע הזו?".

חברי מרצ יתנגדו לחוק איחוד משפחות

חברי מרצ יתנגדו לחוק איחוד משפחותצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול נפגשה שרת הפנים איילת שקד, עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, על מנת להגיע לפתרון לפני פקיעת החוק בשבוע הבא, אך השניים לא הגיעו להבנות והפגישה הסתיימה ללא הסכמה. גם בשיחת טלפון שנערכה אמש בין השניים לא הושגה התקדמות. 

ברשימה הערבית המאוחדת דורשים הקלות הומניטריות לכל המשפחות שלא קיבלו אישור להתאחד במסגרת החוק. שרת הפנים. בפגישה בין השניים עלתה האפשרות שהחוק יעלה ככתבו ורע"מ לא תתנגד אלא תמנע בהצבעה. בתמורה יינתנו הקלות שונות במקרים פרטניים. במקרה כזה הקואליציה והאופוזיציה יהיו בשוויון של 58 מצביעים. יתכן שבקואליציה בונים על בכל זאת על חבר כנסת אחד מהליכוד שיימנע ובכך יצליחו להעביר את הארכת החוק.

בתחילת השבוע, ראשי האופוזיציה הביעו את רצונם לתמוך בחוק בתנאי שיקבלו תמורה מהקואליציה. יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו אמר: "אחד היעדים הגדולים של הממשלות בראשותי היה יעד שצריך לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. ביקשנו לבנות גדר משפטית כדי למלא את החסר של החוק הישראלי שמאפשר לעובדים זרים ומסתננים לבטל בהדרגה את הרוב הדמוגרפי שיש לעם היהודי בארץ ישראל. ביקשנו למלא את החסר בחוק יסוד ההגירה. ביקשתי מאיילת שקד להכין אותו והיא לא עשתה את זה לצערי". 

עוד אמר יו"ר האופוזיציה: "ממשלה ההונאה של בנט לא מסוגלת להעביר את החוק הבסיסי הזה שכל כך חשוב לציונות ולהבטיח את המבנה הדמוגרפי שלנו. זה חושף את העובדה שמדובר בממשלת שמאל שנשענת על אנטי יהודים. אם הקואליציה תקדם את החוק שלנו - נסכים להאריך את הוראת השעה בחודשיים. אם זה ייעשה באותו יום, אז נקים צוות שיאשר את החוק תוך חודשיים. אם הממשלה לא מסוגלת להעביר את החוק הזה - אין לה זכות קיום".