אחרי לילה לבן בכנסת: ח"כ פינדרוס מברך ברכות השחר ומעורר סערה

בשעות הבוקר המוקדמות עלה חבר הכנסת מיהדות התורה וברך את שלוש ברכות מתוך תפילת השחר עם מטרה להתריס. לאחר שברך את ברכת "שלא עשני אישה" החלו קריאות מצד ח"כ רוזין ממרצ

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 10:34 יט בתמוז התשפא

אחרי לילה לבן בכנסת: ח"כ פינדרוס מברך ברכות השחר ומעורר סערה
מעורר עוד מהומה. ח"כ פינדרוס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לילה עמוס במיוחד ארע אמש (ב') במשכן הכנסת, עם פילבסטרים ארוכים, ישיבות וועדה בשעות מאוחרות, והצבעות במליאה.  האופוזיציה ניסתה להתיש את הקואליציה עם נאומים ארוכים, ובכך לקוות שיהיה רוב בהצבעות לנגדה. בשעות הבוקר עלה לנאום ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה והחל לברך את ברכות השחר, ועורר סערה.

פינדרוס בחר לברך שלוש ברכות בלבד מתוך כלל הברכות, את ברכות "שלא עשני", כשלאחר כל ברכה הוא ממתין לתגובת יתר חברי הכנסת. ייתכן שח"כ חיכה שיענו "אמן", אך כצפוי הוא קיווה לקבל קריאות גנאי על הברכות. משאלת לבו הגיעה לאחר שברך "שלא עשני אישה" והחלו קריאות מצד חברת הכנסת ממרצ, מיכל רוזין. לאחר הקריאות מצדה החל פינדרוס לפנות למליאה ל"הסביר" למה ח"כ רוזין כועסת.

עוד מי ששיתף על חוויותיו מהלילה האחרון הוא ח"כ איתמר בן גביר שצולם כשהוא תופס תנומה בכנסת בין ההצבעות בכנסת. "ארבע ושתים עשרה דקות לפנות בוקר. תופס תנומה מהצבעה להצבעה (ונאומים באמצע)..." כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו.