אופוזיציה מפרגנת: "מחזק את שר הביטחון גנץ על גיבוש המתווה"

לאחר שגובש הסכם המונע את פינוי אביתר, בציונות הדתית לא חוששים לתת מילה טובה. סמוטריץ': "הכדור עכשיו בידיים של הממשלה לעשות את הדבר הנכון ולמנוע הרס חמור ומיותר. סטרוק: "קוראת לממשלה לא להיכנע ללחצי חברי הקואליציה מהשמאל"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/06/21 15:58 יח בתמוז התשפא

אופוזיציה מפרגנת: "מחזק את שר הביטחון גנץ על גיבוש המתווה"
סמוטריץ' באביתר, צילום: רועי חדי

כמה שבועות לאחר שהוקם לזכר הנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח, היום (ב') הוכרע גורלו של היישוב הצעיר אביתר. התושבים אישרו ברוב גדול את הפשרה, לפיה המשפחות תעזובנה את המקום מרצון כבר בסוף השבוע והבתים יישארו על כנם. ישיבת הסדר חדשה תוקם ביישוב כבר בחודש אלול הקרוב. מדובר במתווה שהממשלה גיבשה בימים האחרונים כדי למנוע את הרס מוחלט של המאחז הלא חוקי, ולתת לו אפשרות להתקיים מחדש אם יוכר בחוק.

בציונות הדתית ברכו על ההחלטה לקיים את המתווה ולא לבצע פינוי כפי שהיה אמור לקרות בתחילת השבוע. יו"ר הסיעה בצלאל סמוטריץ' כתב: "הנחישות ואהבת הארץ ניצחו. מחזק את תושבי אביתר החלוצים, את המועצה האזורית שומרון ואת רבבות התומכים שהראו בשבועות האחרונים את אהבתם לארץ דרך הרגליים", אך הוסיף גם פרגון לשר הביטחון: " ואת שר הביטחון גנץ על גיבוש המתווה שישאיר את היישוב על הקרקע. לאחר הסכמת המתיישבים, הכדור עכשיו בידיים של הממשלה שחייבת לאשר את פרטי ההסכם ולחתום עליו ובכך לעשות את הדבר הנכון ולמנוע הרס חמור ומיותר".

גם ח"כ אורית סטרוק הצטרפה לברכות של ראש מפלגתה: "אני מברכת את תושבי אביתר, את תנועת נחלה, את ראש המועצה האזורית שומרון, ואת המוני התומכים באביתר, על הדבקות בארץ ישראל". וגם היא לא שכחה להודות לשרים בממשלה: "אני מברכת גם את השרים שקד וגנץ שנרתמו לגיבוש ההסכם הזה, וקוראת לממשלה לא להיכנע ללחצי חברי הקואליציה מהשמאל, ולא לבטל או לפגוע בכהוא זה בהסכם עם המתיישבים, שהוא בבחינת המינימום הנדרש". גם ח"כ מיכל וולדיגר ברכה: "מברכת את שר הביטחון גנץ ואת שרת הפנים שקד על כך שהגיעו יחד עם תושבי אביתר הנחושים והמסורים לעם ולארץ, להסכם שמונע את עקירת היישוב ויאפשר את פיתוחו והתפתחותו".