שומרים על הקואליציה: הצעת הפיוס של אלקין למנסור עבאס

לקראת ההצבעה על חוק האזרחות, שר השיכון מנסה לפייס את יו"ר רע"מ בהצעה לשמש כסגן שלו. החוק של שקד יעלה ככל הנראה בשבוע הבא, עד אז ינסו בקואליציה למצוא לו תיקונים על מנת שיעבור

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 23/06/21 21:58 יג בתמוז התשפא

שומרים על הקואליציה: הצעת הפיוס של אלקין למנסור עבאס
יסכים להצעה? עבאס ואלקין, צילום: פלאש 90

חוק האזרחות הוא הפצצה הראשונה שהקואליציה טרם מצליחה לסלק מדרכה, ונכון להיום (ד') נראה כי לא תוכל להעביר את הוראת השעה כמו בכל שנה. חברי הכנסת של רע"מ לא יתמכו בחוק, כמו גם שניים מחברי הכנסת של מרצ שיתנגדו לו - מוסי רז ועיסאווי פריג', ואיבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה. בגוש הימין של הקואליציה, ימינה ותקווה חדשה מפעילים מאמצים להגיע להסכמה קואליציונית לחוק. שר השיכון זאב אלקין מצא פתרון שאולי עשוי לסייע בנושא.

לפי פרסום בחדשות 12 אלקין פנה ליו"ר רע"מ, מנסור עבאס, עם הצעה מפתה במיוחד תפקיד סגן שר במשרדו, מתוך תקווה שהאחרון יראה בכך "פרס ניחומים" עבור הצבעה בעד החוק.  בנוסף, אלקין צפוי לקיים פגישה עם חבר סיעה נוספת מרע"מ, ולאיד טאהא, בתקווה כי גם הוא יתרצה. במידה ועבאס יקבל את ההצעה מדובר בכניסה של רע"מ לממשלה, לאחר שהסתפקה עד היום בכניסה לקואליציה בלבד. שרת הפנים, איילת שקד, צפויה להגיש את הצעת החוק בשבוע הבא גם במידה ולא יהיו הסכמות בקואליציה, עד אז יעשו מאמצים להיגע לתיקונים שיהיו מקובלים על חברי הקואליציה הערביים.

הציונות הדתית כתבה בתגובה לדיווח: ״עוד לא עברו שבועיים מהקמת ממשלת בנט-עבאס ומסחטת רע״מ בעיצומה. במקום להגיע איתנו להסכמות על חוק יסוד ההגירה שמונח על שולחן הכנסת ויאפשר סוף סוף פתרון ראוי לסוגיה במקום הוראת השעה המחוררת, מעדיפים בנט ושקד למכור את האינטרסים של מדינת ישראל כשעכשיו הם מציעים לתומכי הטרור על מגש של כסף, זרוע ביצועית להלבנת ההפקרות הערבית בנגב. אם למישהו זה לא היה ברור - ממשלת הטלאים שהקים בנט להגשמת מאוויו האישיים תעשה הכל כדי לשרוד גם במחיר מכירת כל האינטרסים הלאומיים והבטחוניים שיש לישראל. נעשה הכל כדי להפיל אותה״.