חוק איחוד משפחות: ח"כית נוספת מתנגדת | בקואליציה שוקלים לדחות את ההצבעה

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה מצטרפת למתנגדי חוק איחוד המשפחות, ואומרת כי לא תוכל לתמוך בו. "להעניק אזרחות ל-2000 המשפחות שהגישו בקשת איחוד משפחות לפני שחוקק החוק ב-2003" | בקואליציה שוקלים לדחות את ההצבעה על החוק לשבוע הבא

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/06/21 16:16 י בתמוז התשפא

חוק איחוד משפחות: ח"כית נוספת מתנגדת | בקואליציה שוקלים לדחות את ההצבעה
מראענה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוק איחוד המשפחות הוא הפצצה הראשונה שהקואליציה טרם מצליחה לסלק מדרכה, ונכון להיום (א') נראה כי לא תוכל להעביר את הוראת השעה כמו בכל שנה. חברי הכנסת של רע"מ לא יתמכו בחוק, כמו גם שניים מחברי הכנסת של מרצ שיתנגדו לו - מוסי רז ועיסאווי פריג', שאמר אתמול ב'כאן חדשות': "יש למצוא את הדרך כיצד לצאת מהפלונטר הזה".

היום הצטרפה למתנגדי חידוש הוראת השעה, גם ח"כ אבתיסאם מראענה מהעבודה. "בואו נדבר על שלושה דברים מהותיים שניתן לשנות בהוראת השעה בחוק איחוד המשפחות", אמרה הח"כית הערביה. "לאפשר לבני הזוג הפלסטינים לנהוג ברכב בשטחי ישראל. לאפשר להם ביטוח בריאות ממלכתי ולהעניק אזרחות ל-2000 המשפחות שהגישו בקשת איחוד משפחות לפני שחוקק החוק ב-2003".

בקואליציה פועלים למען הצלחת העברת החוק וטוענים כי לא יתכן שמפלגות המחנה הלאומי לא יתמכו בו בשל שיקולים פוליטיים. בינתיים, חברי כנסת מכלל מפלגות המחנה הלאומי בהובלת ח"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית, החליטו להגיש ביום חמישי הצעת חוק-יסוד שמטרתה להסדיר את מדיניות ההגירה הישראלית. "לא ייתכן שכעת כדי לשמר קואליציה עם גורמים אנטי-ציוניים הממשלה תקדם הוראת שעה בשיטת הטלאי על טלאי".

כזכור, שרת הפנים איילת שקד התחייבה עוד בשנת 2019 לקדם את חוק היסוד במקום הארכות חוזרות ונשנות של הוראת השעה של חוק הכניסה לישראל שנשחק שוב ושוב על ידי בגץ והערכאות הנמוכות. הצעת החוק תקבע לראשונה בחקיקת יסוד את הקווים הכללים בנוגע לכניסה לישראל, למי יהיו נתונות הסמכויות לאסור כניסה לישראל, הדרך בה ניתן יהיה לאסור כניסה לישראל, וכן הדרך בה ניתן יהיה לשלול את אזרחותו של תושב ישראל או אזרח ישראלי.