צפו ביריב לוין "מפרגן" למנסור עבאס ולרע"מ

במהלך דיון ארוך שקיימה האופוזיציה במליאת הכנסת ונמשך עד השעות הקטנות של הלילה, נשמע בין השאר גם צחוק מתגלגל. יריב לוין החליט לפרגן לחברי סיעת רע"מ וקרא להם להמשיך במלאכתם, מנסור עבאס לא הצליח להתאפק, וצחק | צפו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/21 13:27 יב בתמוז התשפא

צפו ביריב לוין "מפרגן" למנסור עבאס ולרע"מ
לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש (ב') בשעת לילה מאוחרת התנהלו דיונים ארוכים במשכן הכנסת בחסות האופוזיציה, במהלכם נרשמו גם רגעים של צחוק ובדיחות. אחד מהם היה כאשר יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יריב לוין, עלה לדוכן הנואמים והחל "לפרגן" לסיעת רע"מ בראשות סגן יו"ר הכנסת, ח"כ מנסור עבאס.

לוין פנה לעבאס, ואמר "אני רוצה לברך אותך ואת סיעת רע"מ. זכינו לקיים בשבוע שעבר את מצעד הדגלים בירושלים. זכינו משום שממשלת ישראל אפשרה לקיים את המצעד. בזכות מי קיימת הממשלה הזו? היא קיימת בזכותכם סיעת רע"מ. אני רוצה להודות לכם בשם כל אזרחי ישראל שאתם דואגים לקיים מצעד דגלים בירושלים". 

במשך דבריו של לוין, נשמע עבאס צוחק בקול רם. "אני רוצה לומר יותר מזה. יש שמועות שאתה ח"כ גנאים, שאולי יש לך מחשבות לחזור לעיריית סכנין. אז אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולקרוא לתושבי סכנין לתמוך במאזן גנאים אם יתמודד. יכול להיות שנזכה אפילו למצעד דגלים בסכנין מי יודע". 

"אבל חברות וחברי הכנסת, אני מתחיל לחשוב שאצל רע"מ יש כאן עניין הרבה יותר עמוק. גיליתי דבר מדהים היום, שזו ממש אובססיה לדגלים, ואני רוצה לברך אתכם על דגל הגאווה שהונף על בניין משרד החוץ. כל הכבוד לכם! כל הכבוש אדוני היו"ר ח"כ מנסור עבאס, כל הכבוד לח"כ מאזן גנאים! אני רוצה לברך מכל הלב את ח"כ וליד טאהא! אני יודע כמה זה חשוב לו. אני יודע כמה שהוא גאה בכך שלא עבר שבוע מאז שהוא הצביע אמון בממשלה, וראש הממשלה החליפי מיד מציב את דגל הגאווה על בניין רשמי של מדינת ישראל. כל הכבוד לכם".

יריב לוין פנה אל כלל אזרחי ישראל, "אני בטוח שאנחנו נהנה מעוד יוזמות מאוד וחשובות כאלה שממשלת ישראל בתמיכת רע"מ תעשה כאן במדינת ישראל". 

לאחר שלוין סיים את דבריו וירד מעל בימת הכנסת, השיב עבאס כשהוא לא שולט בצחוקו: "יש בי הרבה הרבה כבוד ליו"ר הכנסת לשעבר אז...".