ביטול כנס האפרטהייד: האופוזיציה חתמה - הקואליציה לא

היוזמה המשותפת של מירב בן ארי ואורית סטרוק להחתים כ-100 חברי כנסת הניב עד כה את חתימות האופוזיציה בלבד. "לא יעלה על הדעת שבכנסת ישראל יתקיים כנס אשר קורא למדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית – מדינת אפרטהייד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/21 08:40 יב בתמוז התשפא

ביטול כנס האפרטהייד: האופוזיציה חתמה - הקואליציה לא
אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

היוזמה המשותפת של חברות הכנסת מירב בן ארי ממפלגת יש עתיד, ואורית סטרוק ממפלגת הציונות דתית, להחתים כ-100 חברי כנסת על פניה ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בדרישה לבטל את הכנס האפרטהייד השנוי במחלוקת, הניבה בינתיים את חתימות האופוזיציה בלבד.

במכתב אותו ניסחו חברות הכנסת במשותף נכתב: "לא יעלה על הדעת שבכנסת ישראל יתקיים כנס אשר קורא למדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית – מדינת אפרטהייד. אנו נלחמים בארץ ובעולם על שמה הטוב של מדינתנו ובולמים קריאות כאלו המתבצעות מדי יום על ידי חברי פרלמנט ברחבי העולם. אנו מבקשים ממך לעשות ככל הניתן על מנת למנוע את קיום הכנס ולא לתת במה לארגונים אשר פועלים כנגד מדינת ישראל, פוגעים בשמה הטוב ומשתפים פעולה עם ארגונים אנטישמיים ותומכי BDS".

כאמור, היוזמה המשותפת נשאה פרי רק בקרב חברי האופוזיציה, ובקואליציה, בדומה לחוק איחוד משפחות, עדיין מתלבטים איך לקדם אותה. ח"כ סטרוק מסרה אמש (ב') את מכתב האופוזיציה ליו"ר הכנסת במליאה, וציינה: "העובדה שהקואליציה כבולה לשמאל הקיצוני ולמפלגת רע"מ עד כדי כך שהיא לא מסוגלת להתאחד סביב הוקעת ארגונים אנטישמיים ותומכי BDS - חמורה בעיני לא פחות מאשר עצם קיומו של כנס האפרטהייד בכנסת".

הכנס "אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד", ביוזמת חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן ומוסי רז צפוי להתקיים היום במשכן הכנסת על המחאות מימין ומשמאל. הארגונים שיקחו חלק בכנס הם: בצלם, עדאלה, Human Rights Watch, שלום עכשיו, יש דין, גישה ושוברים שתיקה.פעיל ה-BDS נציג ארגון Human Rights Watch עומר שאקיר, שגורש מישראל בשנת 2019, צפוי לנאום היום בכנסת באמצעות אפליקציית ZOOM.